مجلس و نمایندگان

ضرورت اصلاح نگاه توسعه ای به جنوب کشور

جباری:سواحل جنوبی شاهرگ های حیاتی کشور هستند

آوای سنت: رسیدن به توسعه در هر منطقه به همت مشترک مردم و مسئولان وابسته است.

احمد جباری نماینده دوره های هشتم و نهم مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان و منتخب مجلس یازدهم در گفتگو با آوای سنت محرومیت و عقب‌ماندگی در برخی شاخصه‌ها در استان هرمزگان را بدلیل فقدان نگاه توسعه‌ای در مرکز نسبت به سواحل جنوبی کشور دانست و گفت: این نگاه اکنون به شکل مناسبی اصلاح شده و شاهد توجه ویژه همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور نسبت به اهمیت سواحل و جزایر جنوبی کشورمان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تقویت این نگاه را مدیون تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم افزود: دامنه سرمایه‌گذاری‌ها در سواحل خلیج فارس و دریای عمان طی سال‌های اخیر افزایش یافته و دولت برنامه‌های ویژه‌ای در این مناطق برای اجرا تدارک دیده است که بدون شک باعث رونق مناطق ساحلی کشورمان و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم می‌شود.

این نماینده ادواری مردم غرب هرمزگان ضمن اشاره به راهبرد توسعه کشور بر مبنای بهره‌مندی هر چه بیشتر از سواحل و جزایر در خلیج فارس و دریای عمان به یک عنوان یک راهبرد ملی، اظهار داشت: این راهبرد امروز مورد توجه همه دستگاه‌ها قرار گرفته است و چنین حرکتی را باید در مسیر توسعه و آبادانی سواحل هرمزگان ارزیابی کرده و آن را به فال نیک بگیریم.
امروز اقتصاد منطقه خلیج فارس بدون احتساب بخش نفتی خوشبختانه مسیر رو به رشد را طی می کند و هیچ کشوری به اندازه ایران مزیت و توانمندی بومی در بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها را ندارد.

جباری اظهار داشت: در حوزه توسعه سواحل نباید نگاه‌ها صرفا به سرمایه‌گذاری‌های دولتی باشد، چرا که سهم استان هرمزگان از بودجه عمرانی دولت کغاف همه امور را نمی کند و بنابراین باید همت کرده و سرمایه‌گذاری عمومی و مبتنی بر مردم را در نقاط مختلف استان به تقویت برسانیم.

نماینده اهل سنت حوزه غرب هرمزگان با اشاره به همت خوب خیرین غرب استان هرمزگان در ساخت بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز برای حوزه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و راه و … عنوان کرد: مطلوب‌ترین راه برای توسعه هر منطقه کار روی ظرفیت های آن و تلاش برای جلب حمایت‌های هر چه بیشتر قانونی جهت سرمایه‌گذاری در مناطق مورد نظر است و استان هرمزگان به لحاظ قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در همه بخش‌ها از جذابیت‌های متنوعی بهره می برد.

منتخب مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: آینده غرب هرمزگان در دستان مردم این منطقه است. بخصوص این که جوانان پارسیانی، لنگه‌ای و بستکی در سال‌های اخیر همت خود را در زمینه کسب مدارج شاخص علمی جزم کرده‌اند و نیروی انسانی مورد نیاز برای توسعه غرب استان در رشته‌های مختلف موجود است.

جباری خاطرنشان ساخت: پیگیری مسائل و موضوعات منطقه‌ای نیز در به ثمر رسیدن پروژه‌ها تأثیر فراوانی دارد و باید مسؤولان منطقه همتراز با تلاشی که در سطح شهرستان در امور اجرای دارند، در حوزه مرکز نیز پیگیر اعتبارات و اجرای طرح‌ها باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن