مجلس و نمایندگان

ضرورت واکسیناسیون مناطق درگیر

درخواست نماینده مردم هرمزگان درباره تسریع واکسیناسیون

آوای سنت : نماینده اهل سنت حوزه غرب هرمزگان خواستار افزایش واکسسیناسیون کرونا در این استان، در موج پنجم شد.

به گزارش آوای سنت احمد جباری با ابراز نگرانی شدید از افزایش موج پنجم کرونا در این استان گفت: بنابر بر اطلاعات وزارت بهداشت و گفته‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان امر، هرمزگان در بحرانی ترین شرایط کرونایی بسر می برد. رهایی از این وضعیت قرمز ممتد جزبا تدبیر ستاد ملی کرونا و همیاری مردم میسر نمی شود‌ و در این زمینه باید اقدامات و تمهیدات جدی تری اتخاذ گردد.

وی با بیان این مطلب که اوضاع کنونی هرمزگان نباید ساده انگاری شود، افزود: دولت نباید ایام باقی مانده از دوره دوازدهم را با بی خیالی طی کند تا کشور در شرایط جابجایی دو دولت گرفتار مرگ و میر وسیع ناشی از کرونا نشود. ما اکنون خواستار سهمیه مازاد واکسن کرونا برای استان های قرمز و بحرانی هستیم تا حدالامکان افراد بالای شسصت سال کاملا قرنطینه شده و افراد درگیر با بیماری‌های زمینه‌ای واکسینه گردند.

جباری با استفاده از روند کندی واکسیناسیون اظهار داشت: کندی این روند باعث سبب تحمیل امواج سهمگین و پیک های بحرانی جدید خواهد شد. بنده در خصوص نامه ای به وزیر بهداشت نوشته و در متن آن خواستار افزایش سهمیه واکسن کرونا شدم‌ در حال حاضر شدیدترین فشارها را کادر درمان متحمل هستند و تداوم این وضعیت باعث زمینگیر شدن آنها خواهد شد.

این نماینده اهل سنت مجلس یادآور شد: هرمزگان دو درصد جمعیت کشور را دارد، اما این روزها  بیش از پانزده درصد کل بستری های کشور را به خود اختصاص داده و این مسئله جای نگرانی شدید دارد. یکی از راهکارهای مهار شیوع بیشتر کرونا تسریع در واکسیناسیون مردم است و بنده این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهم کرد.

بر اساس این گزارش گفته می شود واکسیناسیون افراد در مرکز استان هرمزگان طی روزهای با تعیین مراکز تجمیعی آغاز خواهد شد که در این راستا با ده سالن ورزشی و هشت سالن مدرسه ای هماهنگی بعمل آمده است.

اخیرا علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی استانداری هرمزگان نیز در نشست شورای اطلاع رسانی این استان هرمزگان در این باره گفت: واکسن کرونا به اندازه کافی و به تعداد مورد نیاز تامین شده و در بین استان‌های درگیر بتدریج به گروه‌های مختلف تزریق خواهد شد.

وی عنوان نمود: با وجود اینکه کرونا در هرمزگان از نوع انگلیسی، هندی و آفریقایی جولان می دهد، ولی هنوز بسیاری از مردم این ویروس را باور ندارند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی اعتنا شده اند. این عادی انگاری سبب شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ در استان شده است.

باید پذیرفت که هرمزگان از جمله استان های به شدت درگیر با کرونا به حساب می آید و تاکنون جهت مقابله با این ویروس ۱۴ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: تعطیلی مداوم کسب و کارها در این استان به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا بی پاسخ بوده و موجب ورشکستی بسیاری از کسبه و بازاریان شده است.

بسیاری از صاحبان این کسب و کارها به دلیل ورشکستی به شورای اصناف کشور شکایت کرده و خواستار برقرای فعالیت در کسب و کار خود شده اند که دراین راستا با برنامه نظارتی شدید جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، اجازه فعالیت مجدد به آن ها داده شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن