مجلس و نمایندگان

ضرورت پیگیری حقوق جان باختگان در سیستان و بلوچستان

آوای سنت: عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان خواستار پیگیری حقوق جانباختگان در حوادث اخیر این استان شد.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل حسین زهی طی نوبت عصر نشست علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره با ناآرامی های اخیر در استان سیستان و بلوچستان در تذکری شفاهی گفت: حوادث و اتفاقات به وقوع پیوسته در شهرستان های خاش موجب تاسف و تألم در سطح جامعه شد و نگرانی هایی میان مسئولان و مردم ایجاد کرده است. رسیدگی به مطالبات و حفظ حقوق شهروندان از وظایف حکومت ها محسوب می شود.

رخدادهایی که در روزهای گذشته رخ داد، عواقب و پیامدهایی جبران ناپذیری را برای ملت و کشور به همراه دارد. انتظار می رود مسائل با حساسیت هر چه تمامتر از سوی مراجع ذیصلاح مورد بررسی، رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.

وی در این خصوص افزود: اقداماتی از سوی مسئولان صورت گرفته که باید تا حصول نتیجه و حل و فصل کامل موضوع تداوم یابد و خواسته های بحق مردم به شیوه قانونی تامین شود. در حوادث رخ داده، افراد و خانواده های مصیبت دیده و داغدار شدند و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند که دلجویی از این خانواده ها و جلوگیری از پایمال شدن خون افراد بیگناه امری ضروری می باشد.

حسین زهی با بیان این مطلب که مردم شریف بلوچستان، تجزیه طلب نیستند، اظهار داشت: گواه این ادعا این است که بیش از یکصد سال پیش نیروهای استعمارگر انگلیس و کمپانی هند شرقی درصدد هجوم و نفوذ به کشور از طریق مرزهای بلوچستان برآمدند، اما علی رغم اینکه نیروهای حکومت مرکزی در منطقه حضور نداشتند، قوم بلوچ در مقابل لشکر تا دندان مسلح متجاوزان ایستادگی کردند و اجازه ورود به استعمارگران را ندادند.

این عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان همچنین تصریح کرد: از مردم عزیز استان برای کمک به بازگشت آرامش به منطقه و خاتمه یافتن التهابات به وجود آمده تشکر کرده و از مسئولان استان و کشور پیگیری حق جانباختگان بی تقصیر را خواستارم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن