مجلس و نمایندگان

عدم تحقق وعده های دولت در زمینه ساماندهی حاشیه نشینان چابهار

آوای سنت: نماینده اهل سنت چابهار وعده های دولت درباره ساماندهی حاشیه نشینان چابهار را بی نتیجه خواند.

به گزارش آوای سنت، معین الدین سعیدی، طی جلسه پرسش و پاسخ در خصوص تلاش های بعمل آمده، توسعه مرز ریمدان را یک ضرورت ملی دانست و گفت: با وجود آنکه کشور همسایه پاکستان بسیاری از زیر ساخت های مرزی را ایجاد کرده است، اما این طرف مرز چه در حوزه پایانه ای و راه ریمدان، اتصال به فیبر نوری و شبکه مخابراتی و همچنین در مسئله آب کماکان با مشکلاتی مواجه می باشیم.  اخیرا در رایزنی با وزیر اقتصاد مقرر شد بکارگیری تعداد بیست نیرو را در مرز مذکور داشته باشیم. از پیشتر برای ریمدان کد بارزگانی گرفته شده است، لیکن به دلیل نبود نیرو فعال نمی باشد و این موضوع از ضعف های عمده در بخش مرزی به حساب می آید.

سعیدی با یادآوری این مطلب که توسعه اقتصادی مرز ریمدان تنها به نفع سیستان و بلوچستان نخواهد بود، افزود: این منطقه کم کم در حال تبدیل شدن به یکی از مرزهای مهم کشور است و برای تسهیل این امر می بایست به توسعه زیرساخت ها سرعت کافی ببخشیم. جاده ریمندان هنوز شرایط نامطلوبی را دارد و منتظر هستیم که بزودی بنابر وعده های داده شده اتفاقات خوبی را در بحث فیبر نوری شاهد شاهد باشیم. تاکید بنده بر این است که عمده انتفاع شامل کسانی بشود که در نقطه مرزی سکونت دارند.

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس درباره تجهیز بیمارستان امام علی(ع) چابهار اظهار داشت: به لحاظ شاخص های توسعه کشوری، تقریبا به ازای هر هزار نفر جمعیت ساکن در منطقه دو تخت بیمارستانی داریم. این رقم در حوزه انتخابی بنده از پایین ترین شاخص کشوری را به خود اختصاص داده و کمتر از نیم درصد و به تعبیری چهاردهم را شامل می شود. وقتی بیمارستان چابهار با هجم بیماران مواجه می شود حوزه درمان طبیعتا نمی تواند خدمات مناسبی را به بیماران ارائه دهد. متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته کمبود ها باعث شدند که فجایع تاسف باری را بالاخص در بحث مرگ و میر مادران که طی سال گذشته بالاترین میزان در کشور را داشت، شاهد باشیم. تدابیری اندیشیده شده اند تا ضمن جلوگیری از تکرار این مسئله بحث فعالیت پروژه اورژانس سامانه سوختگی نیز در اولین فرصت فراهم شود تا بدین ترتیب بار مهمی از روی دوش بیمارستان چابهار برداشته شود.

سعیدی، نیروهای خرید خدماتی را جزو مظلوم ترین در بین تمامی مستخدمین دولتی حوزه انتخابیه چابهار عنوان نمود و تاکید کرد: بارها سعی شده است تا به مشکلات این نیروها رسیدگی موثر صورت گیرد. در سال گذشته پیگیری هایی از طریق وزرارت انجام شد و مقرر گردید حداقل حقوق قانون کار به این نیروها داده شود، مضافا آنکه از برخی مضایا نیز برخوردار شده اند. اصل موضوع بحث تبدیل وضعیت ایشان می باشد که تا امروز به اجرا در نیامده، ولی. با پیگیری های بعمل آمده در مجلس و از طریق دیوان عدالت توانستیم مجددا روال کاری این نیروها را به بیست و چهار ساعت برگردانیم.

این نماینده مجلس یازدهم، معضل حاشیه نشینی در چابهار را به لحاظ پیشرفت رشد و حجم آن غیر قابل انکار توصیف کرد و ادامه داد: ما توانستیم به تعدادی زیادی از حاشیه نشینان خدمات برقی برسانیم. الان مهمترین مشکل برای حاشیه نشینان از جمله محله “کمب” موضوع دفع زباله می باشد. قول های داده شده از سوی دولت درباره ساماندهی حاشیه نشینان چابهار تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

در بحث کمبود آب برای بیشتر مردم، فراموش نکنیم که ما در فلات خشک ایران زندگی می کنیم و هیچ راهی نداریم جز آنکه منابع پایدار آبی را با شیرین سازی آب دریا به دست مصرف کننده برسانیم. سهم کشور ما در بحث شیرین سازی آب دریا تنها دو درصد را شامل می شود. قانون ششم توسعه، وزارت نیرو را مکلف می کند که بخش مهمی از آب شرب در پهنه جنوبی کشور را با آب شیرین سازی آب دریا به انجام برساند که فعلا روی کاغذ مانده است. علی ایهال توانستیم آب آشامیدنی را به سیصد روستای حوزه برسانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن