مجلس و نمایندگان

مجلس به وزیران کارآمد رای می دهد

نماینده گنبد:برخی از افراد معرفی شده در حد وزارتخانه نیستند

آوای سنت : امان‌قلیچ شادمهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که حجت الاسلام رییسی در معرفی کابینه خود، چهار رویکرد کارآمدی، فساد ستیزی، داشتن روحیه انقلابی و جهادی را لحاظ کرده که اقدامی قابل تقدیر است. وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۲ روز گذشته و در ۲ نوبت صبح و عصر دیدارهایی را با وزیران پیشنهادی داشتند و در کمیسیون‌ها، برنامه‌های آنها را بررسی کرده‌اند که این رویه تا روز قبل از رای اعتماد همچنان ادامه دارد.

شادمهر با بیان اینکه در میان وزیران پیشنهادی برخی افراد متوسط و متوسط به پایین نیز حضور دارند که دولت و مجلس را با چالش مواجه خواهند کرد، اضافه کرد: مشکلاتی معیشتی و اقتصادی که مردم با آن مواجه‌اند، اجازه اشتباه یا آزمون و خطا را در بررسی صلاحیت وزرا به نمایندگان مجلس نمی‌دهد.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در قبال مردم مسوول و پاسخگو هستند و باید به کابینه‌ای قوی رای دهند و در این راه هیچ گونه تعارفی نداشته باشند زیرا کابینه ضعیف قادر به حل مشکلات و دغدغه‌های مردم در حوزه معیشت، مسکن و اشتغال نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی وزیران پیشنهادی تجربه اجرایی در وزارت‌خانه نداشته‌ و یا از وزارت‌خانه‌ی دیگری آمدند که سابقه و آشنایی با پُست پیشنهادی را ندارند، ادامه داد: در بررسی برنامه‌ ارائه شده توسط این عده از وزیران مشخص شد که آنها ضعیف هستند و ایمان به تحوّل ندارند و نمی‌توانند به ساختن ایرانی قوی و رفع مشکلات مردم کمک نمایند و قطعا رای نخواهند آورد.

رییس جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد./خبرگزاری جمهوری اسلامی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن