مجلس و نمایندگان

ملاحظات نماینده اهل سنت مجلس درباره طرح جهش ملی مسکن

آوای سنت: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی استفاده از توان مهندسین داخلی در طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل حسین زهی در بحث اقدام دولت برای حمایت از افراد فاقد مسکن و تحویل سالیانه یک ملیون واحد مسکونی به متقاضیان، دانش فنی داخلی در حوزه مهندسی را بسیار بالا دانست و گفت: کشور ما در حوزه دانش فنی از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و هیچ نیازی به حضور خارجی برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نداریم. اخیرا صحبت هایی مبنی بر مشارکت چینی ها برای اجرای قانون جهش تولید مطرح شده است که در اینباره باید بگویم مهندسین کشور ما در حوزه ساختمان سازی جزو مهندسین برتر جهان هستند. ما در حوزه دانش فنی نیز متخصصین زبده ای داریم و حتی صادر کننده به سایر کشورها می باشیم.

وی افزود: از نظر بنده برای اجرای قانون جهش تولید مسکن هیچ نیازی به حضور چینی ها نداریم، چرا که شرکت های داخلی و مهندسین ما از توانمندی لازم را داشته و می توانند به خوبی این قانون را به اجرا برسانند. اکنون این سوال مطرح است که با وجود در اختیار داشتن نیروهای زبده به چه علت باید مدیریت خود را به دست چینی ها بدهیم؟ چینی ها در بحث ساخت آزاد راه تهران به شمال امتحان خود را پس دادند و دلیلی ندارد دوباره از آنها در حوزه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی استفاده کنیم. ما باید متکی به دانش و ظرفیت های درونی خود باشیم.

حسین زهی صدور مجوز برای ورود نیروی خارجی در پروژه های عمرانی را اقدامی اشتباه خواند و اظهار داشت: آنها در شرایط تحریم کشور کار را نیمه کاره رها کرده و پروژه ها بر روی زمین می مانند. ما قدرت و دانش لازم برای اجرای قانون جهش تولید مسکن را داریم و نیازی به حضور کشورهای خارجی در این زمینه احساس نمی شود.

این نماینده اهل سنت مجلس یازدهم در ادامه صحبت هایش با اشاره به خروج کشور از بحران کرونا که افزایش نرخ بلیت های آژانس های مختلف و بویژه در بخش هوایی را به دنبال داشت، تاکید کرد: بهای بلیت وسایل نقلیه و از آن جمله هواپیما باید به نرخ های پیش از اعمال محدودیت‌های کرونایی بازگردانده شود. آژانس‌های هواپیمایی اخیرا و پیش از دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، اقدام به برداشتن محدودیت‌های کرونایی و افزایش ظرفیت بلیت‌فروشی کرده بودند. بر همین اساس کمیسیون عمران مجلس با دعوت از وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون، پیگیر بازگشت قیمت‌ها به حالت پیش از محدودیت‌های کرونایی بوده است.

حسین زهی خاطر نشان ساخت: با توجه به تغییر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری انتظار این بود که وزارت راه و شهرسازی هرچه سریع‌تر اقدام به اصلاح نرخ‌گذاری کند که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. با این حال کمیسیون عمران همچنان پیگیر اصلاح بهای بلیت‌ها خواهد بود. البته برخی از اتفاقات پیش بینی نشده در پیگیری این مسئله وقفه ایجاد کرد با این وجود ما همچنان در تلاشیم تا در روزهای آتی جلسه مشترکی با وزیر راه با دستور کار بازگشت بهای بلیت وسایل نقلیه بویژه بلیت هواپیما به وضعیت سابق داشته باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن