مجلس و نمایندگان

نماینده اهل سنت مجلس:رخدادهای اخیر پوشالی بودن قدرت آمریکا را اثبات کرد

آوای سنت: نماینده اهل مجلس یازدهم هرج و مرج داخلی آمریکا را نشانه افول این کشور خواند.قدرت پوشالی آمریکا سرابی بیش نیست.
به گزارش آوای سنت اسماعیل حسین ‌زهی در گفتگویی با خبرنگار ما با اشاره به اتفاقات ماههای اخیر در آمریکا و اعتراضات گسترده به ظلم و هجمه بر علیه سیاه پوستان این کشور گفت: تظاهرات مردمی سال های اخیر در اعتراض به تبعیض نژادی و سیاست های دولت آمریکا از جمله نشانه ‏های بحران هویت ملی در این کشور است.

وی افزود: امروز آمریکا در غرب و جهان نیز آبرو و جایگاه گذشته را ندارد و شاهد بودیم که در جریان تحریم تسلیحاتی ملت ایران، تنها موافقان این جریان دولت آمریکا و کشور کوچکی مانند هائیتی بود و این اوج بدنامی و بی اعتباری دولت آمریکا در جهان را به اثبات می رساند. شخصیت و هویت سران آمریکا در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری و کلمات رکیکی که علیه یکدیگر استفاده می کردند، مشهود بوده و مناظرات دو رقیب انتخاباتی گویای شخصیت واقعی سران این کشور است. لذا به نظر بنده افول آمریکا از اوضاع داخلی وهرج و مرج در این کشور مشخص بنظرمی رسد.

حسین زهی قدرت آمریکا را سرابی بیش ندانست و ادامه داد: ملت آمریکا متشکل از مردمی است که از نقاط مختلف دنیا در آنجا جمع شده و مردم آن را تشکیل می دهند. نارضایتی مردم از دولت در اعتراضات مردمی و به آتش کشیدن پرچم این کشور توسط مردم معناهای زیادی با خود دارد و تظاهرات مردمی سال های اخیر در اعتراض به تبعیض نژادی و سیاست های دولت آمریکا از جمله نشانه ‏های بحران هویت ملی در این کشور می باشد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس یازدهم اظهار داشت: افولی که امروز در جامعه آمریکا شاهد هستیم، همان چیزی است که مقام معظم رهبری نیز پیش بینی کرده بودند. بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در این کشور از نشانه های افول در ایالات متحده آمریکا است و چالش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زیادی در این کشور وجود دارد. ملت بزرگ ایران از قدمت و پیشینه تاریخی برخوردارند و اگرچه آمریکا تحریم های ظالمانه ای علیه ملت ما اعمال کرد، اما آنچه نجات بخش کشور ما در این تحریم های ظالمانه بود، صبر و استقاومت ملت بزرگ ایران است.

حسین زهی در بحث کارهای صورت گرفته در حوزه یاد شده، وجود بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان را فرصتی بسیار ارزنده و مغتنم دانست و تاکید کرد: با همت بالای نمایندگان استان که از افراد شاخص و تاثیر گذار در برجسته ترین کمیسیون های تخصصی مجلس هستند، آینده حوزه انتخابیه را روشن می دانم. حوزه انتخابیه خاش به عنوان مرکز ثقل طوایف، دروازه بلوچستان است، اما به عنوان حلقه اتصال شمال به جنوب استان از وجود محورهای مواصلاتی استاندارد محروم است. اعتقاد بنده بر این است که اختصاص بودجه مناسب و تکمیل محورهای مواصلاتی، قطعا باعث توسعه همه جانبه استان خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از توضیحاتش با لزوم توجه بیشتر به بهداشت در مناطق محروم و بویژه روستاهای حوزه عنوان نمود: در زمینه بهداشت و درمان عقب ماندگی ها زیاد هستند که البته همه اینها به گذشته بر می گردد. در شرایط بحران کرونا و حجم بالای مبتلایان به این ویروس، بیمارستان خاش جوابگوی حجم زیاد مراجعین نیست و نیاز به ایجاد فضای بهداشتی جدید در شهرستان خاش لازم و ضروری می باشد.

خاش به عنوان یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان و گستردگی وسعت با مشکلات متعددی دست به گریبان است. عمده مشکلات این محدوده بحث راه و شهرسازی و آموزش و پرورش را شامل می‌ شود. جاده خاش که به جاده مرگ معروف است، بیشترین تردد استانی را با حجم بالای ترافیک دارد و واسطه ارتباطی بین استان‌های اطراف شناخته می شود. الان طبق آمار ثبت شده بیشترین تصادفات و تلفات استان در جاده خاش یا همان جاده مرگ اتفاق می‌افتد.

حسین زهی همچنین گفت: اخیرا طی بازدید کمیسیون عمران از جاده خاش، قرار شد ظرف مدت یکماه بازسازی این جاده از سمت خاش به زاهدان شروع شود. اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان است. در مورد راه‌های روستایی این استان نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم. برخی مسیرهای روستایی طولانی هستند و امید دارم قول های داده شده در این زمینه اجرایی شوند تا خطرات احتمالی جاده ای کاهش یابد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن