مجلس و نمایندگان

نماینده اهل سنت مجلس: غرب در مذاکرات هسته ای زیاده خواهی نکند

آوای سنت: نماینده اهل سنت خاش ادعای کشورهای غربی در مسئله برجام را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل حسین زهی اظهارات اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر عدم تماس دولت رئیسی با وی را دلیل زیاده خواهی غرب ها در مسئله برجام خواند و گفت: غربی ها در تمام سال های اخیر تلاش کرده اند ایران را مقصر جلوه دهند. آنها همواره سعی کرده اند بگویند ایران درحال ساخت سلاح هسته ای و اتمی است و این موضوع برای صلح جهانی خطرناک می باشد. فراموش نمی کنیم که آنها دارنده بمب اتمی بوده و باعث و بانی هزاران قتل عام در منطقه غرب آسیا و ملت های مسلمان هستند.

حسین زهی افزود: ثابت کرده ایم که باب مذاکره بسته نیست و مذاکرات تا رسیدن به نتیجه اطمینان بخش ادامه خواهد داشت. ایران تاکنون بارها مواضع و اهداف خود را در مسئله برجام به طرف های مقابل منتقل کرده است و آنها باید بدانند دست یابی به نتیجه در مذاکرات زمانبر خواهد بود. هرچند ما نمی خواهیم زمان را از دست بدهیم، اما طرف های غربی چنین قصدی را دارند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: ما نظرات مان را مطرح کرده و پیش شرطی را قبول می کنیم که به صلاح کشور و منافع ملی ما باشد. اگر غربی ها بر اساس نظرات و پیش شرط ما حرکت کرده و از درخواست های غیرمنطقی خود دست بکشند، می توان به برجام امیدوار بود. ادعای آمریکایی ها برای بازگشت ایران به برجام واهی است، زیرا آنها بودند که از برجام خارج شدند و ایران به تعهدات عمل کرد. حال نیز اگر خواهان احیای این توافق هستند باید به آن بازگردند و به تعهداتشان پایبند باشند.

حسین زهی نبود زیرساخت ها را مانع رونق تجارت در مرزهای سیستان و بلوچستان برشمرد عنوان نمود: در حال حاضر بازارچه «روتک» به دلیل نبود زیرساخت های لازم غیر فعال می باشد. این مسئله مانع رونق تجارت در مرزهای سیستان و بلوچستان شده و داد و ستد به صورت غیر رسمی انجام می شود. بازارچه روتک راه دسترسی مناسب تا مرز کشور همسایه نیاز دارد تا عبور و مرور و انتقال کالا تسهیل پیدا کند.

همچنین راه دسترسی به مرز از سوی پاکستان نیز احداث نشده و طرف مقابل باید اقدام لازم را مبذول کند. راه اندازی بازارچه مرزی روتک به عنوان یک فرصت منطقه‌ای و ملی به تجارت سالم و ایجاد اشتغال در منطقه کمک می کند.

این نماینده اهل سنت با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه و اختصاص اعتبارات به استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: تا زمانی که این ساختار تغییر نکند، حتی بعد از تقسیم شدن استان باز هم با مشکلات مواجه می شویم، زیرا یکی از ساختارهای بودجه در کشور، توزیع بودجه بر مبنای جمعیت است.

وقتی بخواهیم یک مرکز استان جدید ایجاد کنیم نیازمند زیرساخت های مناسب هستیم، چون نمی توان یک استان و مرکز جدید بدون خیابان ها، تفرج گاه ها و امکانات مناسب خلق کرد. مرکز این استان بزرگ در حال حاضر هم از داشتن تفرجگاه محروم می باشد. از سوی دیگر ریشه های بومی مردم سیستان و بلوچستان در شمال و جنوب این استان در هم تنیده شده است و هیچ تفکیکی از نظر فرهنگی و اجتماعی وجود ندارد

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن