مجلس و نمایندگان

نماینده مجلس: توزیع نامناسب بودجه از کسری بودجه بدتر است

آوای سنت : نماینده مردم زابل و زهک با بیان اینکه توزیع نامناسب بودجه و امکانات به مراتب بدتر از کسری بودجه است، گفت: عملکرد بودجه به گونه ای است که روز به روز فاصله قشر برخوردار و کم برخوردار بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حبیب الله دهمرده روز یکشنبه در نطق میان دستور جلسه علنی در مجلس شورای اسلامی، خواستار اتخاذ تدابیر از سوی دولت برای مقابله با گرانی و بیکاری شد و با تاکید بر لزوم برخورد جدی با مفسدان دانه درشت گفت: توزیع نامناسب بودجه و امکانات به مراتب بدتر از کسری بودجه است. عملکرد به گونه ای است که روز به روز فاصله قشر برخوردار و کم برخوردار بیشتر می شود و کشور به شدت گران اداره می‌ شود.

نماینده مردم زابل و زهک با تاکید برلزوم تسریع رتبه بندی معلمان اظهار کرد: اعمال مدرک مجدد برای معلمان پیش دبستانی، خرید خدمتی‌ها، نهضتی‌ها و غیرانتفاعی ها تدبیر جدی می‌خواهد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس یازدهم ضمن قدردانی از رییس جمهوری و هیات دولت برای سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت برای دادن قدری امید و کم شدن کوچ جمعیت و جلوگیری از تخلیه تنگه احد خواهشمند است طبق قول‌های داده شده اقدام شود.

نماینده مردم زابل و زهک در ادامه خواستار توسعه چاه های ژرف، انتقال آب از دریای عمان، جلوگیری از تبخیر و رسوب گذاری ، دیپلماسی فعال برای تامین حقابه رودخانه هیرمند شد.

دهمرده، توسعه و تکمیل نیروگاه مینه نادر، کمک به توسعه زیرساخت‌های آموزش کشوری طبق سند بالادستی، تامین تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان از قبیل تبلت و تلفن همراه، تامین تجهیزات بیمارستانی و پزشک متخصص در بیمارستان های سیستان را از جمله اقدامات مورد نیاز در استان عنوان کرد.

وی خواستار اجرای کامل کریدور محور شرق، تسریع در تکمیل راه اهن زابل-زاهدان، بخشودگی و تقسیط وام های کشاورزی، پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی، افزایش سهمیه آرد، تسریع در بهره برداری از معادن مس و طلا، تسریع در راه اندازی منطقه آزاد زابل و بازارچه های مرزی و احیای مجدد بازارچه های سیستان، تسریع در تکمیل زیرساخت های گردشگری طبق تفاهم نامه های قبلی را از دیگر برنامه و اقدامات مورد نیاز در استان ذکر کرد.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در ادامه خواستار تسریع در تکمیل گازرسانی سیستان، ایجاد پارک بانوان سیستان، احداث میادین ورزشی و پروژه های نیمه تمام، رسیدگی به مشکلات عشایر، ساماندهی حاشیه نشینی و افزایش پروازهای زابل، تکمیل پل‌های نیمه تمام و تکمیل راه های روستایی استان شد.

وی با یادآوری فرارسیدن فصل بودجه اظهار کرد: علی رغم اینکه نظام سرمایه گذاری زیادی در استان انجام داده است اما عقب ماندگی تاریخی از یک طرف و گستردگی فوق العاده استان و همسایه بودن با کشورهای دیگر می‌طلبد یک بار برای همیشه در توزیع بودجه مراعات شود.

دهمرده اظهار داشت: زمانی که استان‌های دیگر با دلار ٧ هزارتومانی زیرساخت‌های خود را می‌ساختند در آن منطقه هزاران گرفتاری بود و امروز هم روز به روز فاصله این نقاط تا نقاط برخوردار بیشتر می شود که جبران آن یک حرکت انقلابی می‌طلبد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن