مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

نماینده پاوه و اورامانات خواستار محاکمه وزیر راه و شهرسازی شد

لهونی:وضعیت جاده های اورامانات تاسف بار است

آوای سنت: نماینده پاوه و اورامانات طی سخنرانی انتقاد آمیز در صحن علنی مجلس، خواستار محاکمه وزیر راه و شهرسازی شد.

به گزارش آوای سنت، آرش زره تن لهونی در سخنرانی پیش از دستور خود در روز اول بهمن ماه با انتقاد شدید از  آمار بالای تلفات جاده ای در اورامانات، مردم کورد را ضرب المثل عشق، صلابت و سلحشوری خواند و گفت: کوردها مردمی سروقامت و سرو سیرت هستند که پای به هرجا گذاشتند، ایرانی و نماینده این سرزمین بوده اند، حتی اگر صدا و سیمای آن بی مهری ورزد و لحن مجری آن خوش نباشد!

وی افزود: دژ مستحکم ایران مفتخر به مرزدارانی از جنس مهربانی و اقتدار است. مردان و زنان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلات باباجانی از آغازین روزهای انقلاب در کنار امام (ره) پاسدار انقلاب و خصم دشمن بوده و یک وجب از خاک وطن را نیز رها نکرده اند.مردم نجیب کورد با آن عهدی که با انقلاب بسته اند، مانده اند و امروز راه همان راه است و رهبری همان رهبر.

حال که این مردم این چنین در کنار دولت شان ایستاده اند، آیا سزاوار است علی رغم فرمایش ۹ سال پیش مقام معظم رهبری در خصوص حل مشکلات، این مسائل همچنان استخوان لای زخم باشد‌؟!

نماینده پاوه و اورامانات خطاب به وزرا و مسئولین دولت اظهار داشت: جوان کورد عاشق وطن از دورترین مناطق مرزی غرب کشور و با کمترین امکانات آموزشی در بهترین دانشگاه های کشور و با بهترین سوابق علمی پذیرفته می شود، لیکن کار و اشتغال آرزویی است که او به آن نمی رسد.

آرزوی کار و اشتغال یعنی دل در گرو وطن داشتن و ساختن وطن به خاطر عشق به آن است. این پیام جوانان کورد به مسئولین کشور است. جوان غیور کورد به رغم برخورداری از تحصیلات عالیه و توانمندی کم نظیرش می بایست کولبری کند تا عرق کار بریزد، نه عرق شرم نداشتن.

لهونی در انتقادی تند بیکاری فزاینده در اورامانات را به چالش کشیده و یادآور شد: جوانان این سرزمین چندین کیلومتر بار را از میان صخره ها و کوه ها و با به جان خریدن خطرها برای لقمه نانی حمل می کنند. آیا مسئولین اندکی از این درد را چشیده اند؟ لفاظی های برخی وزرای وقیح دولت کارد را به استخوان رسانده است! به نظر شما چند صد نفر دیگر باید در جاده های اورامانات جان بدهند تا وزیر راه از خواب بیدار شود؟!

این نماینده مجلس یازدهم عنوان نمود: بنده از اختیاراتم به عنوان منتخب مردم مطلع هستم، اما کار از سوال و استیضاح گذشته است. وزیر راه باید محاکمه شود. سرانه فوت جاده ای در اورامانات حدود دو برابر میانگین کشور است. وزارت نیرو از آب مضایقه می کند. به دنبال زلزله چند سال اخیر، بسیاری از روستاهای ما آب شرب ندارند. اکثر زمین های منطقه علی رغم وجود سدها و رودخانه ها به صورت دیم کشت می‌شوند. این به معنای بازدهی کم، کیفیت پایین، اشتغال ناقص، بیکاری و هزاران تبعات اجتماعی و امنیتی دیگر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: این منطقه حتی یک کارخانه در مجموعه خود ندارد.توسعه نیافتگی مناطق مرزی در طول سال های جنگ امری منطقی به حساب می آید، ولی امروز که سال های زیادی از دوران جنگ می گذرد منطق شما چیست؟!

سراسر اورامانات از ظرفیت بالایی برای صنعت گردشگری برخوردار است که نه هزینه کلان می طلبد و نه لازم است تا مرحله بهره برداری، زمان زیادی صرف آن شود. این طرح تنها برنامه ریزی و صدور مجوز می خواهد. بقیه کارها را مردم و جذابیت های منطقه پیش خواهند برد. پس چرا در این ‌باره اقدامی صورت نمی پذیرد؟

لهونی در پایان تاکید کرد: مردم کورد دست در دست نظام به ایران اسلامی عشق می ورزند و آماده ساختن و محافظت کردن این پیکره هزاران ساله هستند، اما اکنون در آن سوی کره خاکی رژیم ایالات متحده آمریکا با دموکراسی شکننده خود مستاصل است و برای آن رژیم مستاصل، پیام مردم ایران به تاسی از رهبر انقلاب و شهدای این مرز و بوم بالاخص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این است که ایران به کسی باج نمی دهد.

لینک دانلود

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن