مجلس و نمایندگان

واکنش دبیر مجمع نمایندگان کردستان به سخنان خداداد عزیزی

آوای سنت: رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان خواستار عذرخواهی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال شد.

به دنبال صحبت های اخیر خداداد عزیزی در شبکه سوم سیما درباره کولبران، شیوا قاسمی‌پور نماینده اهل سنت مریوان بشدت به این مسئله واکنش نشان داده و خواستار عذر خواهی ملی پوش اسبق تیم ملی فوتبال ایران از مردم شریف کورد شد.

به گزارش آوای سنت قاسمی پور در این واکنش گفت: آیا مسئولان ارشد کشوری می‌دانند تنزل جایگاه صدا و‌ سیما در بین اقشار مختلف مردم به‌ دلیل همین رفتارها و‌ ادبیات سخیفانه‌ می باشد که حاصل آن تفرفه ‌افکنی روزافزون و نارضایتی بخشی از مردم شریف ایران بوده است؟

در ادامه بیانات این نماینده اهل سنت مجلس آمده است: در این سال‌ ها اهانت‌ های بیشمار صنف‌ ها و شخصیت ‌های مختلف هر بار به شیوه‌ای و بهانه‌ ای و بدتر از آن هر بار توسط شخصیت‌هایی ملقب به سلبریتی، دل مردم کورد را رنجانده است و متاسفانه نه تنها جلوی این گزافه‌گویی‌ها گرفته نشده، بلکه حتی در مقام عمل هم حاضر به عذرخواهی از مردمی با شرافت که با نجابت، مرزداری و قامت استوارشان زندگی مرفه‌یی را برای امثال خداداد عزیزی فراهم کرده‌اند، نشدند، لذا وقت آن رسیده که هرچه سریعتر از همان تریبونی که این تراوشات مضحک بیرون آمده به صورت رسمی از کولبران زحمت‌کش، مردم نجیب کورد، و ملت شریف ایران عذرخواهی نماید.

همزمان خداداد عزیزی نیز طی یک مصاحبه با رد ادعای توهین به کولبران اظهار داشت: به موضع گیری مغرضانه یا از سرکج فهمی گروهی از افراد نباید توجه کرد. همه مردم می‌دانند من خودم از یک قشر بسیار ضعیف بوده‌ام و با افتخار هم در چندین برنامه گفته‌ام که در خانواده‌ای ضعیف زندگی و رشد کرده‌ام. زندگی من طوری بوده که از سیزده سالگی سالگی گونی پنجاه کیلویی گچ را روی کولم می‌گذاشتم و تا طبقه چهارم بالا می‌بردم و سپس آن را الک کرده و گچ درست می‌کردم. این کارم تا هفده سالگی سالگی ادامه داشت و به این موضوع که خودم نیز کولبر بوده‌ام افتخار می‌کنم.

عزیزی عنوان کرد: کارگران و کولبران جزو شریف ترین اقشار یک جامعه محسوب می‌شوند که به اصطلاح نان بازوی خودشان را می‌خورند. در خبرها گفته شده بود که مهدی طارمی بارش برف سنگین در ترکیه نتوانسته است به تیم ملی ملحق و من هم گفتم می‌توانند از کولبرها کمک بگیرند. کجای این حرف بد بوده است؟

حالا چند آدم با اهداف سیاسی یا بر اثر کج‌ فهمی ‌به دنبال کمپین درست کردن می‌روند. وقتی می‌گویم از یک کولبر کمک بگیرید تا یک قهرمان ملی را به اردوی تیم برسانیم یعنی نشان دادن جایگاه و هنر این قشر که چه کارهای غیر ممکنی را انجام می‌دهند. ببینید این افراد چقدر کج فهم هستند که یادشان رفته من خودم همیشه با افتخار گفته‌ام یک بچه کارگر و روستایی زاده هستم. باز جای شکرش باقی است که کسی با شما دشمنی می‌کند که در این حد نادان است.

با همه این احوالات سرانجام خداداد عزیزی در تماس با دکتر بیژن ذوالفقار نسب کارشناس ارشد فوتبال گفت: بنده با توجه به اینکه خود از قشر ضعیف جامعه به حساب می آیم، هیچوقت نسبت به این قشر و خصوصا کولبران زحمکتش توهین نکردم و نمی کنم. واقعا اگر از حر ف من برداشت بدی شده است منظورم توهین به کولبران نبوده و از آنها عذرخواهی می کنم. من آدمی نیستم که بخواهم به یک قشر زحمتکش توهین کنم، چون خودم با زحمتکشی به اینجا رسیدم. بنابراین اگر به هر دلیلی از حرف های بنده دلخوری پیش آمده است ضمن عذرخواهی امیدوارم از حرفی که در دل من بود برداشت صورت گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن