مجلس و نمایندگان

پیگیری تامین حق‌آبه ایران از هیرمند توسط کمیسیون سیاست خارجی مجلس و شورای عالی امنیت ملی

آوای سنت : نماینده مردم زاهدان در مجلس از پیگیری تامین حق‌آبه ایران از هیرمند توسط کمیسیون سیاست خارجی مجلس و شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

فداحسین مالکی  در خصوص مذاکره تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان با امیرخان متقی نسبت به ضرورت تامین حق‌آبه ایران از هیرمند، گفت: اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس هفته گذشته مهمان امیرعبداللهیان بودند که موضوعات مختلفی از جمله بحث تامین حق آبه ایران از افغانستان مطرح شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این راستا وزیر امور خارجه کشورمان گزارشی از آخرین وضعیت پیگیری های صورت گرفته توسط حسن کاظمی قمی نماینده جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان ارائه کرد که نشان می داد طالبان همکاری جدی در این موضوع ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم دسترسی کارشناسان کشورمان به سد کجکی و بررسی وضعیت بر خلاف مفاد معاهده بین دو کشور است؛ نباید فراموش کرد که در دولت های گذشته هر زمان کارشناسان ایرانی می خواستند امکان بازدید وجود داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه طالبان نباید فراموش کند که دو کشور هم‌زبان و همسایه هستند لذا بایدمولفه هایی مانند حسن همجواری و غیره رعایت شود، افزود: برخی از مناطق بازدید شده اما مهم بحث بازدید از پشت سد است زیرا مطلع هستیم که آب را به زمین ها یا نهرهای اطراف منحرف می کنند که اگر بازدیدی صورت گرفت بگویند آبی وجود ندارد که خلاف معاهده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین وزیر امور خارجه کشورمان قول داد با مقامات طالبان بحث جدی در این رابطه داشته باشد و این موضوع تا رسیدن به مقصد نهایی همچنان در دستور کار کمیسیون قرار دارد؛ همچنین باید اذعان کرد که این بحث در دستور کار شورای عالی امنیت ملی نیز قرار دارد./خانه ملت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن