مجلس و نمایندگان

پیگیری پروژه انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان

آوای سنت: نماینده مردم چابهار افزایش ظرفیت آب شیرین در سیستان و بلوچستان را منجر به نتایج مطلوب خواند.

به گزارش آوای سنت، معین الدین سعیدی در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، گفت: انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان در شهریور ماه امسال بر مبنای فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری داخلی یا خارجی برای برداشت آب، نمک زدایی، انتقال آب و استفاده از نمک و فلزات بازمانده تصویب گردید.

وی در این زمینه افزود: انتقال آب به تازگی در مرحله کلنگ زنی قرار گرفته است، اما در نظر داشته باشیم که این مهم بدون وجود اعتبارات ویژه ممکن نخواهد بود. پس تنها راه برون رفت استان سیستان و بلوچستان از تشنگی انتقال آب از دریای عمان می باشد. لاجرم دولت موظف به تزریق اعتبارات برای عملیاتی شدن این مسئله بود، ولی تا این لحظه برای این مسئله و تامین منابع آن اقداماتی صورت نگرفته است.

نماینده مردم چابهار ضمن قدردانی از وزارت نیرو اظهار داشت: محرابیان ( وزیر نیرو) متعهد شده است که ظرفیت شیرین سازی حدود پنجاه هزار متر مکعب آب در سیستان و بلوچستان فراهم کند، اگر این مسئله در دو فاز بیست و پنج هزار متر مکعبی در دستور کار قرار بگیرد بی تردید به نتایج مطلوبی می‌رسیم.

سعیدی با بیان این مطلب که شصت و دو درصد آب شیرین‌ در حوزه خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد، یادآور شد: متاسفانه سهم ایران از این میزان حدود دو درصد است. ما باید بتوانیم از تکنولوژی به گونه‌ای بهره برداری کنیم که آسیبی به محیط زیست وارد نشود. انتقال آب دریای عمان در شرایط کنونی، حلال تشنگی استان پهناور سیستان و بلوچستان است به شرطی که متولیان امر یکبار برای همیشه این مهم را در دستور کار قرار دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام به برادران مسلمان اهل سنت
    بنده به عنوان یک شیعه معتقدم پدر و پیامبر ما یکی است
    امیدوارم روزی برسد که مردم اصیل و با فرهنگی سرزمین پهناور سیستان و بلوچستان در سطح ملی و منطقه ای و جهانی یاریگر محرومان باشند
    در دنیای به ظاهر مدرن و به دور از اخلاق مردمی که بتوانند سنت ها را حفظ و ارتقاء دهند مردم ارزشمند و عزیزی هستند
    من به نوبه خود تلاش می کنم مسائل چنین مردمانی را مسئله خود بدانم و مخاطبین خود را برای حل مشکلات به آن سوق دهم
    به امید عدالت آزادی امنیت و برادری برابری بردباری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن