مجلس و نمایندگان

کاهش سهمیه سوخت باعث توقف مسیر توسعه در سیستان و بلوچستان می‌شود/اتخاذ این تصمیم در مناطق محروم خسارات جانی و مالی به همراه دارد

آوای سنت : نماینده مردم سراوان در مجلس، با انتقاد از کاهش سهمیه بنزین آزاد تاکید کرد که اتخاذ این تصمیم باعث بروز مشکلات جدی و خسارات جانی و مالی در استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.

ملک فاضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اعتراض گسترده مردم استان سیستان و بلوچستان به کاهش سهمیه بنزین آزاد که مشکلات جدی برای آنها ایجاد می‌کند، گفت: از اول بهمن ماه خبری در سطح جامعه منتشر شد مبنی بر اینکه سهمیه بنزین آزاد کاهش پیدا خواهد کرد و این خبر برای استان سیستان و بلوچستان به معنای ایجاد بحران جدی در این منطقه است.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه این استان ۱۱ درصد خاک کشور را در بر می‌گیرد و فاصله مرکز استان از برخی شهرستان‌ها به ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد کما اینکه فاصله سراوان تا مرکز استان ۳۶۵ کیلومتر و تا نقطه صفر مرزی حدود ۲۰۰ کیلومتر است و چند صد روستا در این مسیر قرار دارند تامین سوخت امری حیاتی است.

وی تصریح کرد: اگر فردی در این منطقه بیمار شود یا برای انجام هر اقدام اورژانسی بخواهد فاصله این شهرستان تا مرکز استان را با خودرو بپیماید چنانچه سوخت نباشد ممکن است با مشکلات جبران ناپذیری مواجه شود.

فاضلی بیان کرد: ما انتظار داریم که سهمیه سوخت این استان به تناسب فاصله‌ها تنظیم شود و دو برابر سوختی باشد که به سایر نقاط اختصاص داده می‌شود چراکه این منطقه به اندازه مساحت دو استان وسعت دارد و میزان سهمیه این منطقه در حالی کاهش داده شده است که با وجود ۵۲۰ هزار نفر جمعیت فاقد جایگاه سوخت شبانه‌روزی است و با وجود کاهش سهمیه سوخت قطعا قیمت بنزین آزاد در این منطقه تا لیتری ۴۰ هزار تومان هم خواهد رسید، از سوی دیگر ظرفیت استفاده از ترانسپورت عمومی هم محدود خواهد شد.

وی با اشاره به بازدیدی که از بخشی از زمین‌های کشاورزی و گلخانه‌های این منطقه داشته است، خاطرنشان کرد: در این منطقه چند صد گلخانه وجود دارد که هنوز سهمیه سوخت آنها تعیین نشده است و برغم اینکه صاحبانشان میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا این منطقه را به خودکفایی برسانند اما با مشکل تامین سوخت مواجه شده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما هم‌اکنون برای گازرسانی به سراوان تلاش می‌کنیم که تا دو سال آینده تکمیل می‌شود. از سوی دیگر به دنبال رفع مشکلات مرتبط با تعیین تعرفه‌های برق در این منطقه هستیم که متاسفانه بالاتر از میزان تعیین شده برای سایر نقاط برای مصرف هر کیلو وات مشابه است که گاه ۱۵ برابر بیشتر از دیگر شهرها محاسبه می‌کنند و این سوال مطرح است که چرا باید در این بخش تبعیض قائل شوند ؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: انجام این گونه اقدامات در سال برگزاری انتخابات به دلیل ایجاد بحران به نارضایتی عمومی منتهی و این شائبه ایجاد می‌شود که شاید افرادی نمی‌خواهند به نظام خدمت کنند و به دنبال ایجاد نارضایتی بین مردم هستند بخصوص در این منطقه محروم با انجام اقداماتی نسنجیده و غیرکارشناسی بحران ایجاد می‌کنند و این در حالی است که باید همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند برای مرزنشینان انگیزه کار و توسعه ایجاد شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، در پایان از مسئولان خواست تا در جهت رفع مشکلات مردم این منطقه گام بردارند و از هر گونه اقدام تبعیض‌آمیز در سطح کشور به ویژه در مناطق محروم بپرهیزند

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن