مقالات و یادداشت ها

آیا مشارکت دادن مسلمانان در سریال های هالیوودی برای مقابله با اسلام هراسی کافی است؟

آوای سنت : یک خانم نویسنده و استادیار دانشگاه در مجله تایم مقاله ای را منتشر کرده است و در آن به بررسی راه های مقابله با اسلام هراسی پرداخته و به صورت سوالی مطرح کرده است که آیا مشارکت دادن مسلمانان در سریال های هالیوودی برای مقابله با اسلام هراسی کافی است؟

مجله آمریکایی «تایم» مقاله ‌ای منتشر کرده است که نویسنده آن معتقد است تلاش هایی طی دهه اخیر صورت گرفته است تا مسلمانان در طرح های متنوع قومی و مذهبی مشارکت داده شوند که از جمله آن تولید تولید فیلم‌ ها و سریال ‌های هالیوودی بود که شخصیت‌های مسلمان را نشان می دهد.

وی گفت: سریال کمدی-درام «رامی» که توسط شرکت پخش «هولو» در اینترنت پخش می شود و سریال «مو» که توسط «نتفلیکس» پخش می شود. Wonder Woman ( خانم مارول) در دیزنی از جمله این موارد هستند که مسلمانان در آن مشارکت داشته اند.

اولین سلطانی، استادیار دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: پرداختن به این مسئله کافی نبوده است و اسلام هراسی به معضلی در کشور تبدیل شده است.

وی افزود: برخی از دانشگاه های آمریکا زمان صرف غذا در سلف، خود را در ماه رمضان برای خدمت به دانشجویان مسلمان روزه دار تنظیم می کنند و مکان های تعیین شده برای نماز را افزایش می دهند تا دانشجویان مسلمان بتوانند عبادات خود را انجام دهند و شرکت نایک حجاب ویژه ای برای ورزشکاران مسلمان راه اندازی کرد.

وی اظهار کرد: تحقیقات در این باره نشان می دهد که گنجاندن مسلمانان در طرح هایی که تنوع قومی و مذهبی در ایالات متحده دارند، در واقع در واکنش به بحران ها یا رویدادهایی  این کشورانجام می شود.

این خانم نویسنده معتقد است که این ابتکارات  که از بطن بحران‌ ها زاده شده‌اند، ممکن است به ایجاد برخی تغییرات اجتماعی مهم کمک کنند، اما به جای پرداختن به نابرابری که مسلمانان در معرض آن قرار دارند و ریشه در ایالات متحده دارند، خود را به مقابله با بحران‌های لحظه ‌ای محدود می ‌کنند  و این تغییرات موقتی و قابل بازگشت هستند.

وی تاکید کرد: ایجاد هرگونه تغییر اجتماعی که به کاهش اسلام‌ هراسی کمک می‌ کند، مستلزم پرداختن به ریشه‌ های مشکل ناشی از سیاست‌های خارجی ایالات متحده در طول تاریخ طولانی انسان‌ زدایی مسلمانان است.

سلطانی در مقاله خود به این نتیجه رسیده است که سیاست های آمریکا همواره مسلمانان را تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده تلقی کرده است و موضوع پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تشدید شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن