مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

ارزش پول ملی و سخنان رئیس جمهور

نقدی بر سخنان رئیس جمهور درباره لایحه بودجه

آوای سنت : بر اساس اعلام خبرگزاری های رسمی کشور رئیس جمهور در نشست امروز (سه شنبه هفتم بهمن ماه) ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به بررسی بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس، تاکید کرد که دولت تغییر شاکله بودجه را نمی پذیرد.

حسن روحانی در این نشست تصریح کرد: دولت با هدف آرامش بخشی به بازار و اقتصاد کشور در تلاش است تا تبعات جنگ اقتصادی را به حداقل برساند.

وی افزود:هدف گذاری لایحه بودجه سال آینده ،تقویت پول ملی ،کنترل قیمت کالاهای مورد نیاز مردم و توسعه اقتصادی کشور است.دولت با هر گونه تغییری در لایحه بودجه که آثار تورمی داشته و معیشت مردم را دچار مشکل سازد مخالف است.

بنظر می رسد این سخنان و انتقادات رئیس جمهور از برخی از پیشنهادات ارائه شده در کمیسون تلفیق مجلس، در شرایطی مطرح شده است که عملکرد اقتصادی دولت در ماه های گذشته در زمینه های مختلف به شدت مورد نقد اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است .

رئیس محترم جمهور در سخنان امروز خود در حالی از تلاش دولت در زمینه تثبیت ارزش پول ملی در بودجه سال آینده سخن گفته است که در سال جاری شاهد بیشترین کاهش ارزش پول ملی در یک دهه اخیر بودیم!

تورم فزاینده و مشکلات اقشار مختلف برای تامین مایحتاج اساسی خود، زندگی را بر همه اقشار جامعه تنگ کرده است .دراین شرایط سخن گفتن از برنامه های دولت برای تقویت ارزش پول ملی انسان را به یاد داستانهای اساطیری می اندازد.

صف های طولانی مردم در ایام کرونایی در برابر مغازه هایی که به فروش اقلام مورد نیاز زندگی مردم می پردازند به قصه پر غصه این داستان اساطیری تبدیل شده است .امروز مردم به نوعی با گرانی و تورم فزاینده کنار آمده اند.مشکل امروز مردم ما این است که برخی از اقلام مثل روغن،تخم مرغ ،شکر و …حتی با قیمت های گران و افزایش یافته نیز در برخی از ایام نایاب می شود.

نکته دردناک این قصه هم این است که علی رغم همه این مشکلات دولتمردان از مدیریت درخشان خود در ایام کرونایی سخن می گویند.

جناب آقای رئیس جمهور

ما از مشکلات دولت در ایام تحریم به خوبی مطلع هستیم.سختی های دولت در زمینه فروش نفت و انتقال پول حاصل از فروش نفت به داخل کشور را هم بخوبی می دانیم.اما انتظار مردم از جنابعالی و سایر همکاران شما در هیات دولت این است که با عنایت به تشدید مشکلات کمر شکن اقتصادی از مدیریت موفق دولت سخن نگویید و با زبانی ساده از مردم بابت مشکلاتی که تحمل می کنند عذرخواهی کنید.

سرویس سیاسی آوای سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن