مقالات و یادداشت ها

از دیپلماسی لبخند برای قتل مسلمانان تا تحریم کالاهای حلال در هند

آوای سنت : اقدامات مقامات هند در قبال مسلمانان این کشور موجی از خشم و تمسخر را به همراه داشته است، به طوری که کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار مطالب کنایه آمیز نوشتند که فقط با لبخند بکشید.

با بسته شدن پرونده دو سیاستمدار که علیه مسلمانان تحریک می کردند، توسط قوه قضائیه و راه اندازی کمپین تحریم محصولات حلال توسط جنبش بیداری هندو، کاربران  شبکه های اجتماعی در هند موجی از مطالب تمسخر آمیز و خشمگینانه را منتشر کردند.

مسئله پرونده این سیاستمداران به انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی هند در دهلی نو برمی گردد. هنگامی که انوراگ تاکور و پارویش ورما، دو سیاستمداران هند از حزب حاکم هندو بهاراتیا جاناتا، به استفاده از زور علیه مسلمانان تحریک و اعلام کردند که به منازل آنها حمله کنند و به زنان تعرض کنند و مردم را بکشند.

برندا کارات، رهبر حزب سوسیالیست هند با همراهی کی ام تواری، سیاستمدار هند علیه این دو سیاستمدار به اتهام ترویج انزجارطلبی و دشمنی علیه مسلمانان و تظاهرکنندگان شکایت کرد و پرونده تشکیل داد.

 رای دادگاه عالی دهلی روز جمعه گذشته صادر شد. به طوری که قاضی دادگاه گفت که آیا یک سخنرانی انتخاباتی یا یک  سخنرانی در زمان عادی بود؟ اگر در زمان انتخابات سخنرانی شود، مسئله ای متفاوت است. اما در زمان عادی به این معنی است که شما چیزی را تحریک می کنید.

قاضی اعلام کرد: اگر چیزی را با لبخند بگویید، جرم نیست. اگر با عصبانیت بگویید، دشمنانه است و گناهکار هستد. باید این مسئله را بررسی کنیم.

فعالان در شبکه های اجتماعی نسبت به این حکم انتقاد کردند و آن را مسخره کردند.

بانتان خان، سیاستمدار هندی در صفحه توئیتر خود با اشاره به تصمیم دادگاه دهلی، کاریکاتوری را منتشر کرد که یک مجرم در سالن دادگاه با چاقوی خون آلود در دست دیده می شود و می گوید که با لبخند او را کشتم.

تعدادی از فعالان و روزنامه نگاران توئیت های کنایه آمیز و تمسخرآمیزی را منتشر و اعلام کردند که ایراد سخنان انزجارطلبانه در هند قابل قبول شده است. به شرطی که فرد فقط لبخند بزند.

تحریم محصولات حلال

یکی از مسایل دیگر که مسلمانان با آن مواجه شدند، فراخوانی راستگرایان هندو برای تحریم محصولات و کالاهای حلال در هند است. همچنین کمپینی در شبکه های اجتماعی با هشتگ(#HinduJanaJagruti) یعنی بیداری هندوها به راه انداختند تا با فروشگاه های مسلمانان معامله نشود.

بیداری هندو یک جنبش راستگرای است که به اتحاد هند زیر پرچم هندوها دعوت می کند.

موهان گودا، سخنگوی این جنبش با انتشار فیلم ویدیویی در توئیتر نوشت: ما از همه هندوها می خواهیم که گوشت و محصولات حلال را تحریم کنند و از گوشت جاتکا به روش ذبح هندوها تولید می شود، استفاده کنند. همچنین در تحریم اقتصادی اینگونه فعالیت ها علیه کشورمان شرکت کنیم.

جودا گفت که هرگاه مرد مسلمان، حیوانی را می کشد، آن را به سمت مکه قرار می دهد و در کشتن آن نماز و فریضه اسلامی را انجام می دهد. بنابراین نمی توان گوشت این حیوانات را به خدایان هندو تقدیم کرد.

تعدادی از فعالان مدعی هستند که محصولات حلال دیکتاتوری است که توسط یک اقلیت غیرمدارا بر اکثریت خاموش تحمیل می شود.

در همین حال، برخی از فعالان دیگر همچون سام خان، فعال هندی نیز با این کمپین به شدت مخالفت کردند. سام خان اعلام کرد که صادرکنندگان گوشت هندو، این گوشت ها را به خاورمیانه عرضه می کنند. هندوهای ایالت کارناتاکا رستوران هایی در سراسر امارات، بحرین، عمان و عربستان اداره می کنند.

مسلمانان هند در سال‌های اخیر با چالش های متعددی همچون برداشتن حجاب، تخریب مساجد، تحریم محصولات حلال و لغو تابعیت و بسیاری از مسایل دیگر  روبه رو هستند. به همین دلیل برای ماندن در وضعیت بهتر در سایه دولت «نارندرا مودی» که در مقابل اقدامات نژادپرستانه علیه مسلمانان سکوت کرده است، تلاش می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن