مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

انتخابات مجلس و عیار کاندیداهای اهل سنت

ضرورت توجه به مطالبات ملی در کنار مطالبات محلی

آوای سنت:انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.در این ایام کاندیداهای احتمالی در مناطق مختلف با سرکشی به مردم و شرکت در مناسبت های مختلف سعی در شناساندن هرچه بهتر خود به مردم دارند.

در این راستا در نقاط مختلف اهل سنت نشین نیز تعدادی از  داوطلبین آماده می شوند تا در روزهای ثبت نام به فرمانداری ها مراجعه کرده و رسما به لیست داوطلبین کاندیداتوری مجلس یازدهم بپیوندند.

طی سال های اخیر در هر دوره از انتخابات مجلس، تعداد داوطلبین ثبت نام نسبت به دوره های قبلی افزایش پیدا کرده است. به نظر می رسد عطش خدمت به مردم در این بخش بسیاربیشتر از سایر آوردگاهها است. افزایش تعداد باعث تشدید هیجانات کاذب در میان عموم و بویژه اقشارجوان شده و از این رو به حساسیت های فضای انتخاباتی افزوده شده است. فعالان سیاسی  همواره براین باور هستند که تنها صرف داشتن شرایط  ثبت نام نمی تواند ،دلیل محکمی برای اثبات توانایی شخص برای خدمت به مردم در جایگاه نماینده مجلس باشد.

در این راستا فعالان اجتماعی نیز نسبت به تعدد کاندیداها نگرانی خود را پنهان نمی کنند. در کارزار رقابت های این چنینی معمولا آنچه که بیش از سایر مقوله ها نمود پیدا می کند، انتخاب گزینه اصلح از میان کاندیداها است. موضوعی که متاسفانه درچند دوره گذشته دستخوش جناح بازی های سیاسی شده و بعضا کسانی پیروز میدان می شوند که نه چم و خم قانونگذاری در مجلس را بلد بوده و نه آگاهی چندانی از وظایف یک عضو ساختمان بهارستان دارند. نتیجه این گونه انتخاب ها در پایان دوره چهارساله همواره معکوس بوده است.

مساله مهم در مقوله انتخابات برای اهل سنت ساکن کشور این است که بنظر می رسد یکی از ملاک های مهم انتخابگری ما باید میزان توانایی افراد در پیگیری همزمان مطالبات محلی و منطقه ای و مطالبات ملی وعمومی اهل سنت کشور است.این مقوله حائز اهمیت فراوانی است و انتخاب افرادی که بتوانند در سطح کلان و ملی مطالبات ما را پیگیری کنند بسیار حیاتی است.

در دوره های گذشته مجموع نمایندگان اهل سنت مجلس غالبا بین نوزده تا بیست سه نفر در نوسان بوده است.این نمایندگان همزمان با عضویت در یکی از کمیسیون های تخصصی،به عضویت فراکسیون اهل سنت مجلس درآمده و پیگیری انتظارات و مطالبات جامعه اهل سنت کشور را در دستور کار خود قرار می دهند.

در این زمینه انتصاب وزیر و یا معاون وزیر اهل سنت، انتصاب استاندار اهل سنت،(استفاده بهینه از نخبگان و شایستگان اهل سنت )کاهش حساسیت ها به فعالیت های دینی و اجتماعی فعالان اهل سنت ، احداث مسجد جامع اهل سنت در پایتخت کشور اسلامی از جمله انتظارات جامعه اهل سنت کشور از دولت فعلی و روسای دولت های گذشته بوده است؛ لیکن هیچ کدام از موارد فوق به رقم وعده های داده شده اتفاق نیفتاده است.این موارد در دستور کار فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم هم قرار خواهد داشت.

آیا کاندیداهای مطرح توان پیگیری این مسائل کلان را دارند؟

لازم است تا نمایندگان فراکسیون اهل سنت که تلاش شبانه روزی برای رفع محرومیت از مناطق خود به جهت کسب رضایت عمومی بخرج می دهند،در خصوص مطالبات در زمینه های کلان نیز مجدانه پیگیر بوده و با همفکری و تلاش همه جانبه زمینه تحقق خواسته های جامعه اهل سنت کشور را فراهم آورند.

در بخش جامعه اهل سنت ساکن کشور نیز ملاک های انتخاب ما نباید اسیر هوچی گریها و باندبازیهای سیاسی و جناحی گردد.باید با چشمانی باز بر اساس سطح توانایی افراد گزینه های مناسب را انتخاب نماییم.

مطلب ارسالی از طرف مخاطبان آوای سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن