مقالات و یادداشت ها

تداوم نا امنی در سیستان و بلوچستان : دودی که به چشم مردم می رود

احسان عثمانی از سنندج

آوای سنت : امروز سیستان و بلوچستان باردیگر به سرخط خبرها آمد.بر اساس خبر منتشر شده امروز در حمله چهار فرد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان، علاوه بر کشته شدن چهار فرد مهاجم دو نفر از پرسنل این کلانتری هم جان باختند.

از مهرماه گذشته که سیستان و بلوچستان تحت تاثیر جریانات پس از فوت مهسا امینی وارد حاشیه شد، دیگر روی ثبات و آرامش را ندیده است.

جریانات ناآرامی‌های پس از فوت خانم امینی در همه مناطق کشور بعد از چند هفته فروکش کرد و شرایط عمومی همه استانها به حالت عادی بازگشت.اما وضعیت در سیستان و بلوچستان متفاوت پیش رفته است.

در این استان، در غالب جمعه ها پس از نماز جمعه تجمعات و اعتراضاتی برگزار شده و فضای عمومی شهرهای این استان، در مسیر ثبات و آرامش قرار ندارد.

من به عنوان یک اهل سنت کرد به شدت نگران تاثیرات مخرب این فضا بر زندگی مردم این دیار. به ویژه بلوچهای عزیز هستم. به طور قطع، ادامه این فضا به نفع مردم این منطقه نیست.

تجریه ثابت کرده است، نا امنی باعث فرار سرمایه گذاران از مناطق مختلف می شود.

اقتصاد مردم عزیز ما در استان سیستان و بلوچستان به شدت تحت تاثیر جیر تاریخی و جغرافیایی این استان می باشد. مشکلاتی چون بیکاری جوانان، مشکل کم آبی، جاده های ناایمن و دهها مشکل دیگر، مجالی را برای فرصت سوزی در این استان فراهم نمی کند.

در این شرایط، شایسته است همه علمای بزرگوار و فعالان این منطقه، با درک تاثیرات مخرب این قبیل رخدادها، اجازه ندهند معیشت نیم بند مردم این سرزمین تحت تاثیر بی ثباتی قرار گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن