مقالات و یادداشت ها

حمایت آمریکا و اروپا از قتل و عام فلسطینی ها

آوای سنت : اروپا و آمریکا از کشتار فلسطینی ها حمایت مالی می کنند.

صادرات تسلیحات رژیم صهیونیستی در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت و ارزش صادرات این رژیم پس از ۸ و نیم میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۱ میلیارد دلار رسید.صادرات این رژیم از نظر جغرافیایی در قاره اروپا به میزان ۴۱ درصد توزیع شده است، در حالی که صادرات به آسیا و اقیانوسیه به ۳۴ درصد رسیده و سهم بحرین و امارات متحده عربی تنها ۷ درصد است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،قاره آفریقا نیز سهمی از تسلیحات تخریبی اسرائیل داشت، واردات این قاره از رژیم صهیونیستی ۳ درصد است و همین میزان به آمریکای جنوبی تعلق دارد و کشورهای آمریکای شمالی ۱۲ درصد باقی مانده را وارد کردند.

این رژیم صهیونیستی ویرانی به جهان صادر می کند و از آتش سوزی در آسیا و آفریقا سود می برد،اکنون نیز انتظار می رود صادرات این رژیم به اروپا تحت تأثیر جنگ اوکراین و روسیه بیش از ۱۰ درصد افزایش یابد. به گفته مطبوعات عبری، هیئت های نظامی اروپایی برای به دست آوردن مهمات پیشرفته، دستگاه های جاسوسی و هواپیماهای بدون سرنشین به شرکت های اسلحه سازی اسرائیل در حیفا نفوذ می کنند.

رژیم صهیونیستی کشتار و ویرانی را به جهان صادر می کند تا عواید آن را بازگرداند و در آتش افروزی و آسیب رساندن به مردم فلسطین سرمایه گذاری کند.این رژیم اخیراً از اختصاص ۵۶ میلیون دلار برای تأمین تجهیزات و تأمین مالی عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری و سرزمین های ۱۹۴۸ و همچنین سرمایه گذاری درآمدها و مالیات های حاصل از تجارت تسلیحات در اعلام اضافه شدن ۴۰ کیلومتر به این منطقه خبر داده است.

اروپا که میزان واردات تسلیحات اسرائیلی خود را از ۳۹ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۴۱ درصد افزایش داد، عمداً مردم فلسطین را به بهانه اینکه فلسطینی ها از اصلاح برنامه های درسی خود برای افشای جنایات اشغالگر خودداری می کنند،از حمایت های خود محروم کرد. بر اساس ادعای آنها محتوای برنامه های درسی فلسطینی ها تحریک به خشونت است و روایت اشغالگر را نمی پذیرد.

اروپا با سلب حقوق دانش‌آموزان و معلمان و باج‌گیری از آنان، ریاکاری بی‌نظیری را انجام می‌دهد، این در حالی است که اتحادیه اروپا با خرید سلاح و تامین مالی جنایات و تخلفات آن در کرانه باختری و نوار غزه، به رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش پاداش می‌دهد.

بهتر است در اروپا و آمریکا به تحریم شرکت (NSO) نرم افزارهای مخرب، به ویژه نرم افزارهای جاسوسی «پگاسوس» بسنده نکنند. اولی ممنوعیت سایر شرکت های اسلحه سازی اسرائیلی است که ویرانی را در جهان گسترش می دهند و بعداً این پول را برای کشتن کودکان و زنان سرمایه گذاری می کنند که آخرین آنها مادر شش یتیم در یک ایست بازرسی در نزدیکی شهر حوسان بود.

تحریم تسلیحات اسرائیل نباید محدود به کشورهای اروپایی، وبلکه کشورهای عربی باشد. تشدید تنش های اسرائیل در سرزمین های اشغالی با مصادره اراضی و کشتار فلسطینی ها در ایست های بازرسی با خرید تسلیحات بیشتر از رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد شد، همانطور که امنیت در اروپا با سلب آن از فلسطینیان و تامین مالی ماشین جنگی اسرائیل به دست نخواهد آمد.

ارقام واردات تسلیحات اسراییلی از اروپا تکان دهنده است، درحالی که اروپا موانع، محدودیت ها و تحریم ها را برای فلسطینی ها ایجاد می کند وهمزمان از اشغال روسیه، کشتارهای آن و آوارگی ناشی از آن صحبت می کند،همزمان  از ماشین جنگی اسرائیل حمایت مالی می کند.

برای غرب مفیدتر است که استانداردهای دوگانه را کنار بگذارد و تحریمی سختگیرانه را علیه رژیم صهیونیستی اجرا کند،چیزی که غیرممکن تلقی نمی شود. همانطور که پس از نقض حریم خصوصی رهبران اروپا و آمریکا در مورد شرکت اسرائیلی NSO اعمال شد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن