مقالات و یادداشت ها

در محکومیت بیانیه تجزیه طلبانه پارلمان اسرائیل

سید علاءالدین حیدری

آوای سنت : هیچوقت نمی توانم رژیم صهیونیستی اسرائیل را با پیشینه ننگین و سراسر ظلم و ستم به مردم فلسطین را دولت بنامم چرا که سراسر تاریخ این رژیم ، جعلی و بن مایه آن بر پایه خون و اشغال بنا نهاده شده است .

ماهیت این رژیم کاملا مشخص می باشد که نیازی به بسط آن نیست .

اما در استراتژی این رژیم نباید از یک اصل غافل بود و آن ” بحران سازی در خاورمیانه برای فراموشی بحران های خود و نیز سرپوش گذاشتن بر جنایاتش در حق مردم فلسطین ” می باشد .

یعنی هر وقت رژیم صهیونیستی دچار بحران داخلی شد و یا برنامه سرکوب و تجاوز به فلسطینیان را داشت قبل یا بعد از آن بر همان اصل سعی در ایجاد بحران و یا جنجالی در منطقه می کند که شاید موضوع خودش به فراموشی و حاشیه برود .

لذا در چند روز گذشته با دعوت جنجالی از رضا پهلوی به اسرائیل و با طرح موضوع تجزیه آذربایجان از ایران و امضای ۳۲ نفر از نمایندگان کنست در حمایت از این ادعای خیالی سعی در ایجاد تنش بیرونی برای برون رفت از تنش ها و بحران سیاسی و نظامی داخلی داشت .

آنقدر این طرح موهوم و خیالی بود که ۲۵ نماینده امضای خود را پس گرفته و با درک شرایط از حرف خود پشیمان شدند .

جای تردید نیست که هدف این طرح صرفا بحران سازی بوده و خود هم یقین به شکست آن داشتند .

یقینا این رژیم در اندازه و جایگاهی نیست که برای ایران تعیین تکلیف کند اما بدون شک در خواب و خیال استراتژیست های این رژیم تجزیه کشوری مثل ایران و ایجاد بحران های قومی و مذهبی وجود دارد .

لذا این سیگنال را نباید نادیده گرفت و از آن به سادگی گذشت .

سید علاءالدین حیدری
فعال مدنی اهل سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن