مقالات و یادداشت ها

” در محکومیت حمله تروریستی شیراز “

سید علاءالدین حیدری

آوای سنت : ترور واژه شومی است که نفرت همه جوامع را بر می انگیزد .  در ادبیات کوته اندیشانِ بیرحم، مرگ اندیشی مرامِ غالبی است که بودن خود را در نبودن دیگران می بینند.

ترور راهیست بن بست و شرارتی کور است که هیچگاه به مقصد نمی رسد و  نشان از جهالت عاملان و آمران آن دارد. خشونت گفتمان کسانیست که از انسان و انسانیت بدور هستند .

ترور ابزار کسانی است که توان فعالیت مدنی برای اصلاح امور را ندارند و زبان جامعه را نمی فهمند و برای استیلای نگاه تاریک خود بر جامعه از ابزار خشونت بهره میگیرند.

خشونت گر همان خود حق پنداری است که تابِ بودنِ غیر از خود را ندارد.
هیچ فکر و گروهی با ترور و خشونت مشروعیت نمی یابد و هیچ مطالبه ای با ابزار ترور محقق نمی گردد . ترور دلیل بطلان تفکرات خشونت طلب و پایان این گروههاست.

گروهی که خشونت و ترور را در دستور کار خود دارد قطعا حامی و دلسوز جامعه نیست.
زبان ترور ، زبان معیوبی است که منادی هیچ حق و حقیقتی نیست . قطعا خشونت نمی تواند سفیر مهر و ضامن فردایی بهتر برای جامعه باشد .
ترور ابزار نابودی همدلی و انسجام ملی است که در دنیای کنونی ابزار جنایت آفرینی دشمنان صلح و دوستی قرار می گیرد .
حادثه تروریستی امروز حرم شاهچراغ (ع)  مصداق کامل یک رویکرد فکری خطرناک و یک جنایت ضدانسانی است که دلیلی بر شکست و ضعف عاملان آن دارد .

دشمنان ایران از انسجام و همدلی جامعه متکثر ما هراسناک اند . آنها وحدت اقشار مختلف را عامل شکست برنامه های ضد انسانی خود می دانند ، لذا با هدف قرار دادن این نقطه قوت ملت بزرگ ایران ، سعی در تضعیف آن دارند.
دشمن در کمین وحدت ماست و برای فرو ریختن دیوار برادری ها با تمام توان در تلاش و تکاپوست.

ریختن خون مردم درخت مهر و دوستی را آبیاری نکرده و بجای سبزه و گل، تخم کین و خشم را خواهد کاشت . زبان خشونت و ترور یعنی اوج رذالت منادیان و عاملان این تفکرِ پلید که می تواند درخت برادری ها و همدلی ها را بخشکاند .

هوشیاری جامعه در قبال این رویکردِ فکریِ خطرناک و ناتوان و تلاش برای نفی هر گونه  خشونت ورزی و ممانعت از تضعیف روندهای مدنی ارتقای حقوق مردم  و تاکید بیشتر بر همدلی بین همه ایرانیان اعم از مسلمان وغیر مسلمان ، شیعه وسنی ، زن و مرد ، شهری و روستایی نیاز مبرم امروز جامعه ایران است .

بطور قطع جامعه اهل سنت ایران ، ضمن محکومیت این جنایت ضد بشری  و همدردی با خانواده های داغدیده این ضایعه، همانند گذشته مخالفت خود را با عوامل این شرارت ضد انسانی اعلام داشته و دستهای پلید مخالفان وحدت و انسجام ایران را در پس پرده یِ این جنایت ضد انسانی می بینند و با اعلام انزجار خود از این اقدامات ، تنها راه خنثی کردن این دشمنی ها را وحدت و انسجام جامعه و تلاش همگانی برای تقویت صلح و دوستی وعدالت و توسعه همه جانبه ایران می داند.

اینجانب بعنوان یک اهل سنت و فعال مدنی ، حمله تروریستی شیراز را محکوم و شهادت جمعی از هموطنان عزیز را به ملت بزرگ ایران ، رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی ) و خانواده های داغدار این حادثه تسلیت عرض نموده و برای مصدومین هم شفای عاجل را از خداوند متعال خواستارم .
امیدوارم که در سایه امنیت ، آسایش و همدلی شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم .

سید علاءالدین حیدری
فعال مدنی اهل سنت- کرمانشاه

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن