مقالات و یادداشت ها

راهبرد مطالبه گری ما

آوای سنت : خطاب به بزرگان جامعه اهل سنت کشور

بزرگان ، علمای معزز ، فعالین سیاسی ، فراکسیون اهل سنت در مجلس شورای اسلامی

با سلام و دعای خیر ؛
همانطور که مستحضر می باشید جامعه اهل سنت ایران در یک تاکتیک جدید و با پوست اندازی سیاسی مطلوب توانست با تغییر سبد آراء چند میلیونی خود نقشی موثر و مثبت در پازل انتخابات ایفا نمایند .

اهل سنت با سیاست ورزی هوشمندانه و حکیمانه خود که مبتنی بر واقعیتهای روز و ناشی از عملکرد ناموفق ۲۴ ساله اصلاح طلبان در تحقق مطالبات جامعه اهل سنت ، راهبردی نوین را طی فرایندی معقول و منطقی اتخاذ کردند و با شروع گفتمانی دیرهنگام اما موثر با اصولگرایان بازیگر موفق این میدان شدند.

طی روند مذکور به اجماع بر روی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رسیدیم که با توجه به نشست و ارتباطات انجام گرفته بنظر می رسد که می توان روی همراهی ایشان حساب ویژه ای باز کرد .

لازم به ذکر است که مسیر مطالبات ما از گذرگاه قانون و مصلحت می گذرد و اما تجارب گذشته به ما ثابت کرده است که مطالبات اهل سنت باید از کانال های موثر پیگیری شوند و به همین دلیل ما باید همراهی با آقای رئیسی و قول مساعد ایشان را برای پیگیری مطالبات یک فرصت مغتنم بشماریم و حال که یک شخصیت عدالت محور و همراه ، در راس قوه مجریه قرار گرفته است باید هوشمندانه تر رفتار کرد .

آقای دکتر رئیسی شخصیت با نفوذی در نظام هستند و می توانند تمام دستورات و منویات وحدتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) را با سعه صدر و وسعت نظر پیگیری نموده و به سلایق دور از قانونی که در حق نخبگان اهل سنت بی توجهی کرده اند پایان دهد .

در نشست ۲۰ خرداد ،که حدود ۶۰۰ نفر از علمای اهل سنت سراسر کشور حضور داشتند ، ایشان شفاف و واضح به همراهی با ما و بر حق بودن مطالباتمان تاکید نموده و همه را مورد تایید قرار دادند .

لذا فرصت پیش آمده را باید غنیمتی ارزشمند برشمرد و نقشه راه مطالبه گری را ترسیم نمائیم .
بر اساس تجارب گذشته و آسیب شناسی دوره های قبلی نتیجه می گیریم که قسمتی از سهم کم کاری در عدم تحقق مطالبات ما ، خود ما بوده ایم . یعنی تا روز انتخابات موفق عمل نمودیم اما فردای انتخابات دچار انحراف در راه مطالبه گری شدیم .
در واقع مطالبه گری ما باید بعد از انتخابات با شکل و نقشه جدیدی شروع گردد . نه اینکه بعد از انتخابات منتظر اقدام دیگران باشیم .
با بررسی روند مطالبه گری گذشته به سه آسیب جدی می رسیم.

اول _ عدم پیگیری مطالبات بصورت جدی و منظم
دوم _ جزیره ای ، فردی و متاسفانه در اغلب موارد شخصی مطالبه گری کردن
سوم _ عدم وجود و تدوین یک #سند_جامعه_مطالبات_اهل_سنت
در سنوات گذشته و در اغلب موارد کنش گری مطالبه گرانه حول محورهای بسیار کلان و یا گاها جزئی و شخصی بوده اند.
همچنین با کمال تاسف با پراکنده کاری نتیجه ملموسی نگرفتیم . در بسیاری از موارد ، هم خود ما سرگردان بودیم و هم دولت ها در بلاتکلیفی پاسخگویی به مطالبات اهل سنت بسر برده و دچار بی توجهی می شدند .

لذا اهل سنت برای موفقیت در مطالبه گری حقوق خود باید ” #نقشه_راه_و_سند_مطالبات داشته باشد .
سند مذکور باید در سه سطح ملی ، استانی ،منطقه ای یا شهرستانی تدوین گردد .
لذا از محضر همه صاحب نظران و دلسوزان جامعه اهل سنت که دل در گرو این مملکت و نظام جمهوری اسلامی دارند و برای تعمیق وحدت ، برادری و امنیت پایدار ایران اسلامی تلاش می کنند خواهشمندم که با تشکیل کارگروههایی در سطوح مختلف هر چه سریعتر سند مطالبات اهل سنت را گردآوری و تدوین نموده و در قالب یک سند مطالبات به آقای رئیسی ارائه گردد .
لذا نباید فرصت را از دست داد و تشکیل چنین کارگروهی را بجهت جلوگیری از هدررفت سرمایه های سیاسی و نیز به انحراف نرفتن مسیر صحیح مطالبه گری الزامی می دانم .

اهل سنت باید شفاف و صریح بداند که از دولت آقای رئیسی چه می خواهد؟ و در واقع بدنبال مطالبات منطبق با واقعیت باشد ، که نتایج ملموسی هم حاصل گردد.

با احترام و آرزوی عزت و سربلندی
سید علاءالدین حیدری
کرمانشاه

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن