مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

روز پایانی ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری؛حاشیه ها و تیکه پرانی ها

حضور مدعیان اصلی در روز پایانی ثبت نام

آوای سنت : همانگونه گه پیش بینی شده بود روز پنجم ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور چهره های شاخص و مدعی در ستاد انتخابات وزارت کشور همراه بود.

از ساعات نخستین صبح، حضور محسن هاشمی به عنوان مهره شاخص حزب کارگزاران تا ثبت نام علی لاریجانی به عنوان رئیس سابق مجلس شورای اسلامی حکایت از روزی حساس و تاثیرگذار در فرایند انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری داشت.

در ادامه روز، چهر هایی مثل پزشکیان ،ضرغامی ،کواکبیان ،زاکانی ،آخوندی و سید شمس الدین حسینی هم با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

در ساعت های منتهی به ظهر امروز، حضور دو چهره شاخص و احتمالا مدعی در انتخابات آینده رقابت های انتخاباتی را در سپهر سیاسی کشور به روزهای داغ خودش نزدیکتر کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور چهره هایی بودند که با ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری از برنامه های خود برای ساختن دولتی قدرتمند سخن گفتند.

برخی از صاحب نظران مسائل انتخاباتی بر این باور هستند که در ساعتهای پایانی ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ممکن است غافلگیریهای جدید تری در راه باشد.

یکی از ویژگی های بارز ثبت نام کاندیداها در روز پایانی داغ بودن بازار تیکه پراکنی ها بود.

در این زمینه چراغ نخست را علی لاریجانی روشن کرد. وی که به امید جلب حمایت بدنه تکنوکرات اصلاح طلبان به میدان آمده است ،در سخنانی کنایه آمیز گفت که حوزه اقتصادی  پادگان و دادگاه نیست که با تشر و دستور اداره شود.

در پاسخ به این سخنان سعید محمد از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داد که” ‏به کسانی که هویت خودشان را مدیون ‎پادگان و ‎دادگاه هستند به صراحت می‌گویم به حول و قوه الهی، امروز آغازی بر پایان ‎اشرافیت خانوادگی است.”

برخی از کاربران فضای مجازی نیز به این سخنان علی لاریجانی واکنش نشان داده و تاکید کردند که ایشان در دوازده سال ریاست مجلس شورای اسلامی چه گلی بر سر اقتصاد این کشور زده است؟

آیا ایشان در مقام ریاست قوه مقننه نمی توانست با وضع قوانین مناسب به حل مشکلات کنونی جامعه یاری رساند؟

سید ابراهیم رئیسی هم در پاسخ به سخنان لاریجانی تاکید کرد که “بانیان وضع موجود نمی‌توانند تغییر دهنده وضع موجود باشند، گفت: من خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌دانم.”

اسحاق جهانگیری هم در بیانیه ای که پس از ثبت نام قرائت کرد در حالی که در بخشی بغض کرده بود ، با تاکید بر اینکه ثبت نام وی به علت امتناع محمد جواد ظریف از ثبت نام در انتخابات صورت گرفته است،افزود: آنهایی که در کارنامه طولانی کاری شان کمتر اقدامی برای حل مشکلات مردم دیده می شود ،چنان شعار می دهند که گویی می توانند مشکلات را حل کنند.

در پاسخ به این انتقادات و کنایه های چهانگیری، برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار سخنان وی در جریان مناظرات انتخاباتی سال ۹۶ تاکید کردند که هیچ یک از شعارها و وعده های جهانگیری در سال ۹۶ تحقق پیدا نکرده است و رای دادن به وی در حکم تایید ادامه دولت ناکارآمد روحانی خواهد بود.

برخی از فعالان سیاسی در فضای مجازی پا را فراتر گذاشته و تاکید کردند که جهانگیری در این دوره هم مانند دوره گذشته کاندید پوششی بوده و احتمالا در صورت تایید صلاحیت در روزهای پایانی به نفع لاریجانی کنار خواهد رفت.

در هر صورت با عنایت به فضاسازیهای صورت گرفته ، باید منتظر رقابت های فشرده و نفسگیر رقبای انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آینده باشیم.

سرویس سیاسی آوای سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن