مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

شیعه انگلیسی و مقوله وحدت اسلامی

ضرورت نفی افراط گری در بین فعالان فریقین

آوای سنت :انتشار کلیپ توهین به مقدسات اهل سنت و همسر پیامبر عظیم الشان از سوی طیف معلوم الحال شیعه انگلیسی منتسب به صادق شیرازی سبب جریحه دار شدن احساسات جامعه  اهل سنت گردید.

در این میان آنچه بیش از پیش موجبات تعجب را فراهم می آورد طرح و برجسته سازی این مسائل اختلاف انگیز در هفته وحدت است. طیف های افراطی و ضد وحدت به منظور عقیم سازی هفته وحدت در جامعه دقیقا در این ایام مبادرت به انتشار این کلیپ نموده تا با جریحه دار ساختن احساسات اهل سنت، آنها را به اقدام مقابله ای سوق داده و نسبت به موضوع وحدت ناامید سازد.

این جریان فکری که از قضا با حاکمیت اسلامی نیز دشمنی دیرینه داشته در حرکتی مذبوحانه در هفته وحدت این کلیپ را  منتشر نموده و  متاسفانه برخی از فعالین فضای مجازی با بازنشر آن عملا در مسیر مد نظر این جریان معلوم الحال گام برداشته اند.

هرچند محتوای این کلیپ بسیار آزار دهنده بود اما انتظار آن است که فعالان رسانه ای با بازنشر مجدد آن به تحقق اهداف شوم آنها کمک نکنند.

این حرکات در جامعه شیعه نیز خریداری نداشته و در تماسی که شخصا با چند دوست شیعه ام داشتم از قضا آن ها نیز از این اقدام ضد وحدت متعجب و آن را محکوم کرده و با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در بحث حرام بودن توهین به مقدسات اهل سنت این فتوا را  فصل الخطاب نگاه شیعیان به مقدسات اهل سنت دانسته و نسبت به این رویکرد اعلام برائت نمودند.

در پایان ضمن محکومیت این اقدام و درخواست از مسئولان انتظامی و امنیتی برای برخورد عاجل و دلگرم کننده با مسببین آن، نخبگان و فعالان اجتماعی و مذهبی اهل سنت را دعوت میکنم تا با قرار دادن این کلیپ در کنار سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه در خصوص تاریخ اسلام و پیامبر  نسبت به راهبردی که به واسطه آن وحدت جهان اسلام و ایران را نشانه گرفته تامل بیشتری نمایند.

متین نیازی

فعال،سیاسی، اجتماعی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن