مقالات و یادداشت ها

لزوم الگو گیری اهل سنت از رسول الله(ص), جهت خنثی نمودن خطرات تفکرات انحرافی سلفیت

به قلم عبدالخالق آخوندکمالی مدرس مدرسه علمیه خادمیه روستای امانلی راز و جرکلان خراسان شمالی

آوای سنت : میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت است و در این ماه سفره پهن می شود و مراسماتی برگزار می شود و در اصل و هدف از برگزاری میلاد پیامبر اسلام(ص) این می باشد که ما باید از زندگانی و راه روش پیامبر اسلام درس های لازم را بگیریم.

خداوند در سوره ۱۲۱ احزاب می فرمایند: (لَّقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ) ای امت محمدی برای همه ی شما از پیامبری که من برای شما فرستادم یک الگوی نیک است.

هر کسی برای خودش یک شخصی را الگو می گیرد و یک جوانی که به ورزش اخلاص دارد و می خواهد فوتبالیست شود، رونالدو و مسی را الگوی خود قرار داده و حرکات و تکنیک های آن را یاد می گیرد. اگر شخصی به قاری و حافظ قرآن بودن علاقه داشته باشد مثل عبدالباسط و عبدالصمد مصری را الگوی خود قرار می دهد. همه الگوی ما امت محمدی طبق معرفی قرآن، حضرت محمد (ص) می باشد در زندگی، در برخورد با خانواده و در اجتماع باید الگوی ما رسول الله (ص) باشد.

جرقه ی پیدایش سلفیت و داعش کنونی در زمان رسول اکرم(ص)
در زمان قدیم وقتی جنگی می شد، غنایم جنگی بین مسلمانان تقسیم می شد و وقتی در زمان حضرت رسول، غنایم جنگی تقسیم می شد، شخصی جاهل به نزد رسول الله آمده و ضمن فحاشی به رسول اکرم از خیانت نمودن حضرت محمد و تصرف غنایم سخن گفت و بی ادبی کرد و رفت و حضرت رسول هم در این لحظه افزود: من را خداوند امانت دار و امین معرفی نموده و شما بنده را خائن می دانید.؟! سپس در این لحظه رسول اکرم(ص) به صحابه های خود فرمودند: از این شخص افرادی به وجود خواهند آمد که قرآن را می خوانند اما قرآن در گلوی آنها مانده و به پایین نخواهد رفت و علیه مسلمانان قیام خواهند کرد. اینها بهترین سخنان را خواهند گفت و اگر به اینها برخورد کردید، با آنها بجنگید.

در این زمانه کدامین ملت با کافران کاری ندارد؟ و با مسلمانان می جنگد؟ کدامین ملت که با اسرائیل که فلسطین و مسلمانان یمن را از بین می برند و در دیگر کشورها که جنگ و خونریزی می کنند کاری ندارند؟ اما در بین خودمان به درب ها رجوع نموده و می گویند اقدامات شما شرک و بدعت است و این را کدامین ملت انجام می دهد؟ شما دارید می بینید جنایت هایی را که داعش دارد انجام می دهد، با آنها آشنایی دارید. آمریکا و همدستانش که ۷۰ هزار سرباز در بین مسلمانان دارد، از دماغ یکی از این کافران توسط داعش خونی نیامده است.!!! فقط مسلمانان را دارند قتل و عام می کنند.

حضرت محمد(ص) ۱۴۴۵ سال پیش این سخنان و خبر را داده است که یک قومی خواهد آمد و قرآن را خواهند خواند و با کافران کاری نخواهند داشت و جنایت و جنگ آنها فقط با مسلمانان خواهد بود. متأسفانه این راه در بین ما هم دیده می شود و سال به سال هم رنگ عوض می کند و راه همان راه است و فقط رنگ عوض می کنند و اول به خودشان سلفی، توحیدی گفتند و حالا هم با نام حنفی به بین ما آمده اند. سلفی ها به آسانی به نزد شما می آیند و به صورت دوستانه می گویند: صدقه دادن درست نیست. بعد از دعا خواندن بردن دست به بالا درست نیست. مولود خوانی درست نیست. اینطوری حمله می کنند و راه گذشتگان و پدران ما را نادرست می دانند.

زیرسوال بردن خط فکری و راه بزرگان اهل سنت استان از سوی سلفیون

می خواهم این را بگویم آیا راه حضرت ارازآخوند محمدی، حضرت یارجان آخوند تقصیر و حاج آخوند مقصود آخوند یزدانی(بزرگان دینی اهل سنت در خراسان شمالی و گلستان) درست نیست؟! راه اینها اگر درست نباشد، راه کدامین باید درست باشد.؟!

یکی از جوانان که گرفتار و دام اینها شده بود، تعریف می کند: وقتی من با اینها روبرو شدم گفتند: راه فلان شخص درست نیست و راه فلان شخص دیگر هم درست نیست و خلاصه راه هشت نفر از بزرگان اهل سنت را ناصحیح دانستند و من سپس با خودم فکر کردم و به آن سلفی گفتم: من اگر با آن هشت نفری که شما راهش را صحیح نمی دانید به جهنم بروم، بهتر از این است که با یک نفر شما به بهشت بروم!

بنده به این سلفی ها می گویم، از گذشتگان و بزرگان ما کرامت دیده شده و دین اسلام را پشت به پشت به دست ما رسانیده اند و اگر اینها جهنمی باشند، ما زیستن در جهنم را ترجیح داده و با شما به بهشت نمی خواهیم برویم.

در قرآن کریم در سوره فاتحه در ۵ وقت نماز ما(اهدانا صراط المستقیم) می گوییم، ای خدای من؛ ما را به راه راست هدایت کنید. خداوند راه هدایت را در آیه ۶۱ سوره نساء می فرمایند: راه هدایت راه شهیدان و راه پیامبران و راه آدم های صالح و باتقوا است. خداوند به ما گفته است که شما تقلید کنید و این سلفی ها می گویند: تقلید نمی شود! و راه گذشتگان و راه کهنه ها و راه پدران را پیش نگیرید!!!

سلفی ها منظور از تقلید فقط خودشان می باشد! و حواستان جمع باشد. برخی از وهابی ها هستند که چهار مذهب را نادرست می دانند و برخی دیگر هستند که راه گذشتگان را درست نمی دانند و اینطوری آدم های صالح و اولیاء و پیران ما را زیر سوال برده و فریب می دهند که عوام خودشان را تقلید نمایند. راهی که حضرت محمد(ص) برای ما پیش گرفته ثواب دارد. وهابیت در این زمانه پیدایش نشده و از زمان حضرت رسول الله (ص) این پیدا شده و نعوذوباالله پیامبر اکرم(ص) در همان گذشته خائن دانسته اند.

اینها همان خوارج، داعش، وهابیت و سلفیت و توحیدی هستند و برخی ها هم در این زمانه خودشان را حنفی می دانند و همه ی اینها اسمشان یکی است و فقط رنگشان عوض می شود. در زمان حضرت رسول اکرم (ص) جرقه اش زده شد و اولین پیدایش آن با نام خوارج و یا وهابیت کنونی در زمان حضرت علی(رضی الله عنه) پیدا شد.

عمل نمودن به ظاهر قرآن از سوی جریانات سلفیت

وهابی ها فقط به ظاهر قرآن عمل می کنند. آنها می گویند، اگر شخصی به جز خداوند، از دیگری و کمک بجوید مشرک است. یا فلان بگویید شما مشرک می شوید.؟! باید در جواب آنها این را بگویم که قرآن نگفته است اگر خارج از آن از دور یک اولیاء را دعوت کنید مشرک هستید.؟! اینها به معنای قرآن نمی فهمند و معنای صحیح قرآن در اینجا این است، که خداوند می فرمایند: آن آدمی که به غیر الله بندگی و عبادت کند مشرک است. اما اینها(سلفی ها) می گویند: آن آدمی که به جز الله دعوت کند مشرک است!!!

حضرت علی هم در این خصوص فرموده است: رسول الله(ص) به من گفت که بعد از من قومی خواهند آمد و قرآن را روخوانی میکنند و سخنان رسول الله را به زبان می آورند، اما اینها فقط مسلمانان را می کشند و با کافران کاری نخواهند داشت؟! سرکرده اینها ابن تیمیه است و اگر شما ابن تیمیه را از تاریخ حذف کنید و داعش هم وجود نخواهد داشت. اینها عقل ندارند، اگر درست نمودن بارگاه روی قبور صحیح نباشد چطوری برای رسول الله مقبره ساخته شده است؟؟!!

سال ۲۰۱۴ در سال ۱۳۹۳ به نام دولت اسلامی در عراق و شام خود را نامیدند و شام هم به سوریه و لبنان و فلسطین گفته می شود. حرف(د) را از دولت گرفتند و حرف(الف) را از اسلامی و حرف(ع) از عراق و حرف (ش) را از شام گرفتند و کلمه ای به نام داعش وجود آوردند و نام خودشان را دولت اسلامی عراق و شام گذاشتند و بعدا گفتند ما دولت اسلامی هستیم و در پی تصرف کل جهان افتادند و برای خودشان نیروی نظامی، پرچم و دم و دستگاه ساختند و اما به جای کافران؛ مسلمانان را کشتند.؟! سپس همه مسلمانان باهم متحد شدند و در سال ۲۰۱۹ این فتنه داعش را خواباندند و حتی در ایران هم چندین عملیات تروریستی انجام دادند؛ حتی نوچه های اینها در بین خودمان نیز هستند. اینها زهر را با عسل قاطی می کنند و به خورد مردم می دهند.

در این برهه از زمان ما باید باهوش باشیم و باید راه گذشتگان و راه رسول الله را در پیش بگیریم و به وصایای رسول اکرم(ص) که بر اخوت مسلمین تأکید فراوانی داشته است، عمل نماییم. در پایان تأکید می کنم که از شرکت هرگونه جلسات اختلاف برانگیز و مسائل تفرقه انگیز دوری کنیم و قدردان این حکومت و مسئولین عزیز کشورمان باشیم.

به قلم عبدالخالق آخوندکمالی مدرس مدرسه علمیه خادمیه روستای امانلی راز و جرکلان خراسان شمالی
ارسالی از بهنام وحیدی خبرنگار ترکمن در خراسان شمالی

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن