مقالات و یادداشت ها

ماه رمضان«کابوس وحشتناک» صهیونیست‌ها

آوای سنت : با نزدیک شدن به حلول ماه مبارک رمضان، نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی از تشدید درگیری ها بین فلسطینی ها و شهرک نشینان افزایش یافته است و احتمال درگیری خونین غیرقابل کنترل را می دهند.

به نقل از عربی ۲۱، با آغاز شمارش معکوس برای حلول ماه مبارک رمضان، نگرانی  رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش نگران کننده تعداد حملات فلسطینی ها به ویژه پس حوادث محله شیخ جراح در سال گذشته و تهاجم شهرک نشینان به مسجد الاقصی بیشتر شده است.

موسسه نظامی رژیم صهیونیستی چند هفته پیش سلسله گفت‌وگوهایی درباره تدابیری انجام داد که احتمال می رود پیش از ماه رمضان انجام شود. این مسئله خشم فلسطینی ها را برانگیخته است.

همچنین برنامه های میدانی برای خاموش کردن آتشی تدوین شده است که ممکن است با فرارسیدن ماه رمضان که مصادف با عید فصح است، شعله ور شود. احتمال می رود که تعداد حملات در کرانه باختری و قدس افزایش یابد. این برنامه ها تلاش آشکاری برای کنترل فلسطینی هاست.

نیر دوری، خبرنگار نظامی در شبکه ۱۲ گفت: ارتش صهیونیستی در هفته های اخیر هر شب تعداد بازداشت  فلسطینی های مظنون یا کسانی که قصد انجام عملیات مسلحانه را دارند، افزایش داده است. این بازداشت ها به دلیل اطلاعات امنیتی دقیق به دست آمده یا برآوردهای مشخص انجام می شود. با توجه به وجود عوامل و دلایل متعدد، ممکن است شعله های آتش به طور کلی در سرزمین های اشغالی شعله ور شود.باوجود اینکه همکاری امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین به خوبی ادامه دارد.

وی می گوید: هیچ چیزی نمی تواند درگیری روزانه بین فلسطینی ها و شهرک نشینان به ویژه در مراتع و زمین های کشاورزی و لوله های آب متوقف کند. ممکن است که این درگیری ها به خصوص با تشدید آن به یک اولویت امنیتی منجر شود. زیرا هر روز به اقدامات تروریستی یهودی و انتقام فلسطینی منجر خواهد شد.

در همین حال، افزایش حوادث پرتاب سنگ در جاده ها که مورد استفاده شهرک نشینان است، و افزایش تعداد زخمی های دو طرف با حلول ماه مبارک رمضان باعث خواهد شد تا شرایط در سرزمین های فلسطینی برای آغاز یک رویارویی جدید مهیا باشد.

باوجود ارزیابی رژیم صهیونیستی، دو طرف نمی خواهد تاآخر این درگیری پیش بروند، اما همه چیز شکننده است. همیشه این امکان  است که حمله بزرگی باشد که برای شکستن ادوات کافی باشد. در این صورت ما یک بار دیگر در گردبادی از رویارویی خونین قرار خواهیم گرفت که غیرقابل کنترل باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن