مقالات و یادداشت ها

مترسک های سرجالیز !!

نویسنده : طاهر جانی

آوای سنت : بیست و دو کشور عربی، بیش از پنجاه کشور اسلامی جز معدودی دول مسلمان، همچنان نظاره گر کشتاری هستند که از سوی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی سر می زند. فرمانده ارتش اسرائیل پس از یک ماه از یورش همه جانبه به غزه ای که مردم آن هیچ سلاحی برای دفاع ندارند، آمار کشته شدگان بمباران های هوایی و حملات توپخانه ای به غزه را با افتخار هر چه تمام تر، بیست هزار نفر اعلام می کند که تا اکنون حدود پنج هزار تن از شهدا را کودکان تشکیل می دهند. گرچه صلیب سرخ غزه تعداد واقعی را ده هزار نفر عنوان کرده است. با این حال اسرائیل هنوز نتوانسته است به هدف خود یعنی اشغال کامل غزه برسد و غرب بیم آن دارد که رژیم صهیونیستی در نبرد زمینی متحمل بیشترین تلفات از زمان خیانت سازمان ملل در به رسمیت شناختن رژیم منحوس نژاد پرست در فلسطین اشغالی شود.

اسرائیل قدرت آن را دارد که به کمک بایدن، کسی که دستش را به خون زنان و کودکان بی دفاع غزه آلوده کرده است، ظرف نیم ساعت، صد حمله هوایی ترتیب دهد.. نتیجه این همه جنایات ویرانگر، تصاویری است که چند بار دیدن شان بشدت در روحیه بینندگان تاثیر مخرب برجای می گذارد. با این حال بن سلمان در عربستان، اردوغان در ترکیه، السیسی در مصر و اکثر رهبران کشورهای مسلمان آفریقایی، تنها با محکوم کردن کشتارها، نظاره گر این تراژدی خونین بار بوده و ثابت کرده اند برای حفظ سمت و جایگاه شان حاضر به کمترین واکنش عملی در جنگ نابرابر صهیونیست خونخوار بر علیه یک شهر بی دفاع نمی باشند. آن همه هیبتی که این سران در سخنرانی های تلویزیونی به نمایش می گذاشتند مانند ویرانه های غزه به تلی از خاک انباشته و غیر قابل مصرف تبدیل شده است!

انتشار تصاویر شدیدترین بمباران ها هم وجدان خفته سران بی کفایت دول اسلامی را بیدار نکرده است و به رژیم غاصب این امکان را می دهد تا بی دغدغه و بدون تحمل هیچ فشاری از سوی جهان اسلام به جنایاتش در سایه سکوت و حمایت دول غربی ادامه دهد. اخیرا وزیر گردشگری رژیم اسرائیل خواستار ریختن بمب اتمی بر روی غزه شده و شبیه به این اظهارات در برهه کنونی چندان نیز عجیب به نظر نمی رسد. در حقیقت شاهان و روسای جمهور کشورهای اسلامی از دنیای به اصطلاح متمدن غرب فقط این مشق را یاد گرفته اند که بروی یکدیگر اسلحه بکشند، ولی در واکنش به رویدادهای غزه حتی توانایی فغان یک کودک غرق به خون را نیز ندارند!!

وقایع فاجعه بار غزه نشان داد که دنیای اسلام تا چه حد از دوره شکوه و عظمت سابق خود فاصله دارد. پیامد وابستگی به آمریکا و غرب که همچون زالوهای شیطان صفت، خون ملت بیگناه فلسطین را می مکند، تنها تماشای رویداد تاسف بار از سوی سران بی خاصیت است. این سران شرمنده از خود و ملت شان، قافیه را باخته اند و عنقریب در پیشگاه الهی سرمسار و سرافکنده خواهند بود.

امروز این سخن رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم، شرح حال سران کشورهای اسلامی را به روشنی بیانگر می باشد. آن حضرت فرمایش می دارد، زود باشد که ملت ها بر شما هجوم آورند، هچون هجوم گرسنگان به ظرف غذا. آن زمانی که تعداد مسلمان بسیار زیاد است، اما مانند کف و خاشاک روی سیلاب می مانند. خداوند هیبت و شکوه ایشان را از دل های دشمنان بر می گیرد. آنها دچار وهن یعنی دوست داشتن دنیا و ناخوش داشتن مرگ دچار می باشند.

براستی نیز چنین است و سران دول مسلمان همچون مترسک های سرجالیز که قدرت فراری دادن پرندگان را ندارند، با خود تصمیم گرفته اند آن قدر در صندلی قدرت پوشالی شان بمانند تا یا به دلیل کهولت سن بمیرند و یا شکسته شده و از بین بروند!!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن