مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

نگرانی مقامات صهیونیست از افزایش خودکشی در میان نظامیان این رژیم

آوای سنت : محافل نظامی اسرائیل فاش کردند که تنها در یک ماه گذشته شاهد خودکشی سه سرباز اشغالگر بوده اند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، سرلشکر هآرتسی هالیوی فرمانده ارتش درسخنرانی خود گفت: خودکشی نظامیان پدیده سختی است که ارتش با آن مواجه است و تلاش می کنیم تا با افزایش خودکشی ها مقابله کنیم.

کارملامنشیه،خبرنگارنظامی رادیو وتلویزیون اسرائیل،تایید کرد که به دلیل انباشت موارد خودکشی، هالیوی دستور تهیه طرحی برای کاهش آن را داد، او افزود: هر چند درسال های اخیر به دلیل طرحی که اجرا شده،آمارخودکشی کاهش یافته است، اما سال گذشته ۲۰۲۲ به تنهایی شاهد افزایش تعداد خودکشی ها درارتش اشغالگر بوده است و به همین سبب هالیوی دستورداد منابع بیشتری برای مقابله با این موضوع نگران کننده برای ارتش اختصاص یابد.

وی درگزارشی که توسط پایگاه عربی ۲۱ ترجمه شده است،افزود: بسیاری از خودکشی‌ها پس از شلیک گلوله سرباز در یکی ازپایگاه‌های ارتش رخ داده است.

درست است که رویه ها در ارتش اشغالگر بهبود یافته است،اما با وجود آن،سخنگوی ارتش اعلام کردکه با یک حادثه جدی روبرو هستیم که توسط فرماندهان دردست بررسی است.

اسرائیل درتلاش است با با استفاه از قابلیت های تشخیص فناوری بتواند سربازانی را که در شرف پایان دادن به زندگی خود هستند نجات دهد.همزمان ارتش نیز استفاده از ابزارهای سریع را برای یافتن سربازان مفقود یا کسانی که جانشان درخطر است افزایش می دهد.

درگذشته کار نجات یک سرباز از خودکشی زمان زیادی به طول می‌انجامید،اما امروزه زمان نجات تنها با فعال کردن قابلیت‌های تشخیص فناوری ازجمله مکان تلفن همراه برای یافتن سریع محل سربازانی که قصد خودکشی دارند یا واقعاً به پایان زندگی خود نزدیک هستند از چندین ساعت فراتر نمی‌رود.

فرماندهی ارتش نسبت به پست‌های سربازان اسرائیلی درشبکه‌های اجتماعی که نشان‌دهنده قصد خودکشی آنهاست، به سرعت واکنش نشان می دهد از این رو، بخش منابع انسانی ارتش خواستار افزایش هوشیاری برای ادامه پیامدهای حوادث مربوط به خودکشی است.

برای انجام این کار،سرمایه گذاری زیادی روی اطلاعات و نظارت انجام می دهد و افسران ارشد باید نشانه های خودکشی را پیدا و به سربازان مشاوره دهند.

اگرچه مهمترین کاری که مقامات نظامی انجام می دهند این است که از خودکشی های قبلی درس بگیرند،اما گروهی ازسربازان هستند که ممکن است روزها و ماهها در ناراحتی روانی زندگی کنند وهنوز تصمیم نگرفته اندکه آیا خودکشی خواهند کرد یا خیر؟ هرچند افزایش روزافزون خودکشی سربازان حاکی از رشد روزافزون اختلالات روانی در میان این سربازان  است.

سیستم سلامت روان ارتش ۱۰۰۰ جلسه ویدیویی با سربازان برگزار کرد و نتیجه این جلسات جهش ۴۰ درصدی پرس وجوهای روانی و ذهنی دریافتی از سربازان بود ودو هزار درخواست ازسربازان دریافت شد که از این تعداد ۲۶ نفردرگروه آسیب پذیر طبقه بندی شدند.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن