مقالات و یادداشت ها

واکنش های مجازی به جنایات اخیر اسرائیل در غزه

آوای سنت : جنگ غزه،موج جدیدی از همبستگی با فلسطینی ها را در شبکه های اجتماعی برانگیخت.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، تجاوزات اخیر اسرائیل به نوار غزه موج جدیدی از همدردی و همبستگی با مردم فلسطین را در سراسر جهان برانگیخت.

بسیاری از فعالان و مفسران در شبکه‌های اجتماعی خشم خود را از آخرین حمله اسرائیل ابراز کردند.حمله ای که ده ها غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان را قربانی کرد.

فعالان شبکه های اجتماعی به منظور اعلام همبستگی با فلسطینی ها و محکوم کردن تجاوزات اسرائیل به غزه، کمپین های متعددی را در شبکه های اجتماعی مختلف راه اندازی کردند.

آنها هشتگ «#غزه_تحت بمباران»، «#غزه_ بمباران می شود»، «غزه تحت حمله» و دیگر هشتگ‌ها را راه‌اندازی کردند که به سرعت در صدر فهرست‌های گسترده‌ترین و تعاملی‌ترین هشتگ‌های جهان عرب در چند روز گذشته قرار گرفت.

هزاران تحلیلگر و کاربر در فیس‌بوک، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی برای انتشار نظرات، عکس‌ها و فیلم‌هایی که نادرستی ادعاهای اسرائیل را آشکار می‌کند،دست به کار شدندکه وزارت خارجه اسرائیل را وادار به راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی پولی با هدف ترویج روایت اسرائیل کرد.

با این هدف که اشغالگران اسرائیلی،قربانی موشک های فلسطینی ها هستند،همه این تلاش برای پنهان کردن تصاویر کودکان و شهدای بمباران شده توسط هواپیماهای اشغالگر اسرائیل در غزه است.

سارا ویلکینسون فعال انگلیسی در همبستگی با فلسطینیان با انتشار کلیپی از خداحافظی کودکی با پدرش که در بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، نوشت: پدر فلسطینی ابراهیم ابو صلاح در بمباران اسرائیلی ها در بیت حانون به شهادت رسید و فرزندانش را رها کردند تا او را دفن کنند.

او همچنین در توییت دوم خود، تصویری از کودکانی را منتشر کرد که در یکی از گورستان‌ها روی زمین افتاده‌اند و روی آن نوشت: کودکان فلسطینی از خانواده نجم در کنار قبر برادرانشان که در حملات هوایی اسرائیل کشته شده‌اند نشسته‌اند.

سارا حسن با انتشار تصویرگروهی از کودکان، به زبان انگلیسی نوشت:آنها کودکان فلسطینی هستند که در بیست و چهار ساعت گذشته توسط اسرائیل کشته شدند، کوچک ترین آنها فقط ۵ سال دارد!

مارکوس جان با انتشار تصویری از شهید ۱۰ ساله لیان مصلح الشاعر نوشت:این کودک آخرین قربانی خشونت اسرائیل علیه غزه است که تعداد کشته شدگان را به ۴۷ نفر رساند. این بسیار غم انگیز و ظالمانه است. وی با انتقاد از رسانه های غربی در این زمینه گفت:رسانه های ما کی قراراست اعتدال رسانه ای را رعایت کنند؟

یاسر الزعاتره، روزنامه نگار و نویسنده فلسطینی در توضیح صحنه کودکان شهید نوشت: این صحنه ها نه تنها زشتی مهاجمان و حامیان آنها و سکوت کنندگان در باره این جنایت را آشکار می کند، بلکه همه کسانی را که روابط خود را با آنها عادی کرده اند، رسوا می کند. این خون پاکی است که یک قرن است ریخته شده و اعلام کرده است که در این سرزمین، مردمی زندگی می کنند که هرگز تسلیم نخواهند شد.

محمد ابوتریکه ستاره فوتبال مصر نوشت: معاهدات و توافقات و روند زشت عادی سازی با یک رژیم قاتل و اشغالگر صهیونیستی جز شهدای بیشتر، ذلت و تسلیم ناروا چه دستاوردی به همراه داشت؟این اشغالگری فقط با مقاومت پایان می یابد تا دشمن وجب به وجب خاک فلسطینی ها را ترک کند.آیا ما مواضعی را از جهان می بینیم که آنها علیه روسیه انجام دادند؟ تردید دارم که اینگونه باشد،پاسخ آنها در قبال این جنایت رژیم اشغالگر،حتما سکوت خواهد بود.

عدنان حمیدان روزنامه نگار در توئیتی نوشت: رژیم اشغالگر صهیونیستی،در کمتر از ۴۸ ساعت از آغاز تجاوزات وحشیانه خود، بیش از ۱۶ هزار کیلوگرم مواد منفجره را بر  سر مردم غزه فرو ریخت. حدود ۳۰ شهید از جمله ۶ کودک در حالی که تعداد مجروحان به ۳۰۰ نفر افزایش یافت. این روشی است که هدف آن ناامید کردن مردم و شکستن اراده آنهاست، آنها نمی دانند که قهرمانان غزه با وجود درد و رنج، روز به روز استوارتر می شوند. جنگ های قبلی، بهترین سند در این زمینه است.

یاسر محجوب الحسین، روزنامه‌نگار سودانی نوشت: ایالات متحده آمریکا اصرار دارد که اشغالگران اسرائیل با کشتن و وحشت کودکان از خود دفاع می‌کنند. اسرائیل و ایالات متحده دو روی یک سکه هستند.برای مقابله با ظلم هیچ راهی جز مقاومت وجود ندارد

بشار حمدان، کارگردان تلویزیون در توییتی نوشت: هر چیزی که فلسطین را تحت تأثیر قرار می دهد، افکار عمومی عرب را  غمگین و خشمگین می کند.حاکمان اما در حال مسابقه برای رشوه دادن هستند تا افکار عمومی این اجماع را کنار بگذارد.

دکتر عبدالوهاب التویتی، نویسنده و عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان یمن اظهار داشت: وقتی اسرائیل بیگناهان را می کشد، آن را دفاع از خود می نامند و وقتی مقاومت فلسطین پاسخ می دهد، آن را تروریسم می نامند.

وی افزود:اسرائیل روسیه را به کشتار غیرنظامیان در اوکراین متهم می کند، به این دلیل که در غزه بین کودکان شیرینی توزیع می کند… اوج مسخره بازی و اوج جسارت به خدا در این سرزمین.

روزنامه نگار، محمد فارس، دوگانگی مواضع را محکوم کرد و نوشت:اکنون اوکراین در حال بمباران است. بله، پرچم فلسطین است نه اوکراین، اما من به اوکراین اشاره کردم، شاید دنیا متنبه شود یا اقدامی انجام دهد،وی افزود کلمه غزه به صاحبان شعارهای دروغین برای حمایت از بشر،انگیزه ای نمی دهد

عبدالعزیز بن رمیح، فعال کویتی در توئیتی نوشت: نسل های آینده موضع گیری های شرم آور شما را خواهند خواند و بر روی عکس های شما تف می پاشند و آنرا به زباله دان تاریخ خواهند انداخت.

دکتر محمد المختار الشنقیتی، یکی از دانشگاهیان موریتانیایی، در توئیتی نوشت:تسویه حساب سیاسی با رهبران حماس یا دیگر جناح‌های مقاومت فلسطین، در زمانی که خون از دست صهیونیست‌های منحوس می‌چکد، از اخلاق اسلامی نیست و از جوانمردی عرب به دور است.

احمد الزراع فعال سعودی نوشت:پول هنگفتی (میلیاردها) که به سیسی داده شد و میلیون‌هایی که صرف خوشگذرانی شد و میلیون‌ها دلاری که چند روز پیش در اسپانیا برای دو خواننده تامر حسنی و أصاله نصری و بابت پارتی‌های فسق و فجور خرج شد، اگر صرف تقویت و استحکام غزه می شد،چه می شد؟

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن