مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

وقتی ذهن مسلمان را اشغال کرده اند…

مرثیه ای برای شرح حال امت اسلامی

آوای سنت : بیش از هفت قرن پیش، دشمن فلسطین، قدس، مسجد الاقصی و بقیه شهرهای عربی ما را از ما گرفت.پس از آن بود که ستمدیده، درمانده،بی اراده و مقید به قوانین آنها شدیم که از طریق سازمان های بین المللی که برای کنترل آنها بر جهان عرب و اسلام وضع شده است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،آنها توانمندی های ما را تصرف کردند و بر داشته های ما، تاریخ ما و هر آنچه در زیر زمین و بالای زمین است، اعم از گنج ها، منابع طبیعی، آثار فرهنگی و علمی ما مسلط شدند و همه اماکن مقدس و تمدن های اسلامی و غیره را نابود کردند. ما باید کاملاً آگاه باشیم که دشمنان ما موفق شده اند با تسخیر ذهن ما و سلب آزادی،ما را کنترل کنند.

ما ابزار اجرای دستور کار آنها شده ایم، به زبان آنها صحبت می کنیم و ارتباط برقرار می کنیم، اما لباس آنها را می پوشیم و راه می رویم و قدم های آنها را دنبال می کنیم و مثل آنها می اندیشیم.آنها ذهن و اندیشه ما را اسیر کردند، زیرا چشمان ما ممکن است چیزی جز زیبایی های پاریس و لندن، نوآوری های نیویورک و برلین، جذابیت های ژنو و وین، و تمدن و تاریخ رم و آتن را نبیند!

اوضاع به جایی رسیده است که هویت ملی عربی و اسلامی خود را از دست داده ایم، غم ها و مصیبت ها به سرود ملی محبوب ما تبدیل شده است ،آنها جنایتکاران و خائنان را  قدرتمند ساختند و آنها را به ما تحویل دادند و علما، شرافتمندان، حقوقدانان،نویسندگان، روشنفکران و میهن پرستان در پشت میله های آهنین زندان ها حبس شدند،این درحالی است که هر کس با آنها مخالفت کند او را تروریست و تندرو خطاب می کنند و به این جرم محاکمه می شود.

جوانان ملت، معتاد شبکه های اینترنتی و سرگرمی و فیلم شده اند. افراد مشهور شبکه های اجتماعی از هر فرقه و جنسیت میلیون ها فالوئر دارند و در رسانه های اجتماعی و واقعیت مجازی تاثیرگذار شده اند.

معلمان، دانشگاهیان و پژوهشگران دانشجو و پیرو ندارند، دانشگاه ها، دانشکده ها و مؤسسات ما تبدیل به تئاتر و سالن های خالی شده اند و مدارس ما پایگاهی برای معتادان و مقلدان غرب پرست در مدها و مدل های منحط اخلاقی شده است که هیچ ربطی به اخلاق عربی و اسلامی ما ندارد.

این انحطاط اخلاقی غربی به سبب دوری از آداب و رسوم، سنت ها، ارزش ها و اخلاق اصیل است که استعمارگر می خواهد آن را تا رسیدن به هدف خود در میان جوامع عرب ما گسترش دهد.

هدف آنها از وارد کردن این سموم و تخلیه آنها در جوامع ما،ازهم پاشیدن خانه و جامعه عربی و از بین بردن موجودیت و ستون های آن و پایه هایی است که بر آن بنا شده است.

ملت وقتی تسلیم آنها شد، پس از آن راضی شد که لباس غرور و عزت را از تن درآورد و لباس ذلت را جایگزین آن کند، آنگاه دشمن توانست ذهن ما را اشغال کند و آزادگی ما را با هدف کنترل بر همه چیز از ما سلب کند.

جهل در بین مردم گسترش یافته، بی سوادی غالب شده و جنایت گسترش یافته و منابع و توانمندی های ما را به چنگ آورده اند.حال ما امروز اسفناک شده است، به طوری که برادر به برادر، دوست و همسایه خود خیانت می کند و بین ما نزاع گسترده شده، گاهی با هم دعوا می کنیم و به همدیگر حمله ور می شویم و دیگری را محاصره می کنیم و گاهی با او دشمنی می کنیم.

نه اتحادیه عرب وجود دارد که ما را متحد کند و نه سایر بلوک های منطقه ای و بین المللی از ما حمایت می کنند، آنها فقط نام هایی هستند که ما درباره آنها چیزهایی را می خوانیم و به نسل های خود توهم می فروشیم.

جلسات، تشکل ها، کنفرانس ها و سمینارهای ما در حد وحدت واقعی نبود!! در ایجاد یک بلوک عربی-اسلامی که بتواند از خود محافظت کند و از مرزها، مقدسات و سرزمین های خود دفاع کند، موفق نبودیم. این ملت،به اندازه ای که دشمنانش در دهه های گذشته موفق شدند، موفق نشد.

اعراب نیز به آنچه می دانستند عمل نکردند، پس آنقدر عقب ماندند که ضعیف شدند و تبدیل به قومی پاره پاره و پراکنده شدند که با تکیه بر توان خود نمی تواند از خود دفاع کند، غرب آن را به عنوان لقمه ای چرب و شیرین پیدا کرد و بین خود به کشورهای کوچک تقسیم کرد، از نظر استراتژیک آنها را تفکیک کرد و رژیم های جدیدی برای آنها ایجاد کرد تا ضعیف و محدود بمانند.

ما باید به شکست مطلق خود حتی در توسعه کشورهای عربی و شکست خود حتی در اصلاح بین برادرانمان و نزدیکی بین آنها اعتراف کنیم… ما ملتی هستیم که حتی در حل مشکلات خود نیز شکست خورده ایم!!

ما ملتی شده‌ایم که از توانایی‌ها و منابع عظیم خود آگاه نیستیم و نمی دانیم که با تکیه بر این توانایی ها می توانیم از خواب غفلت بیدار شویم و در نتیجه استقلال فکری داشته باشیم و ذهن خود را که دهه‌ها پیش آنرا ربوده اند بازیابی و از غل و زنجیر استعمار، برده داری، استبداد و ظلم رها سازی کنیم و سمت به آزادی اندیشه و در جهت ایجاد آینده ای جدید توسعه یافته و همگام با تغییرات منطقه ای و بین المللی حرکت کنیم.

زمان هنوز به ملت این امکان را می دهد که از خواب غفلت بیدار شوند و به هوش بیایند، به ویژه در این دوره که جهان در حال گذر از تغییرات و نوسانات بین المللی است و نقشه جدیدی را ترسیم می کند.به لطف خدا و با سخت کوشی و اندیشه روشن و برنامه ریزی خوب به موفقیت خواهید رسید.

اتحاد مجدد صفوف عرب و بازگشت به آغوش عربی و اسلامی، و البته قبل از آن، بازگشت به عقاید اسلامی و شریعت شریف آن، یک نیاز ضروری است.اتحاد یک نیروی ویژه بین کشورهایی است که روابط و پیوندهای متعدد، متمایز و منحصربه‌فردی مانند زبان، خون، تاریخ، مذهب، ارزش‌ها و اخلاقیات دارند و آن را به ملتی قوی و منسجم تبدیل می‌کند که تحت یک پرچم واحد و یک سرنوشت به هم پیوسته قرار می گیرند.

رهایی ذهن ها از محدودیت ها، به شروع مجدد اندیشه و برخاستن از خواب عمیق کمک می کند، زیرا وطن ها تنها با ذهن و اندیشه فرزندانشان ساخته می شود.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن