مقالات و یادداشت ها

پست فطرت تر از هیلتر !!

نویسنده : طاهر جانی

آوای سنت : بررسی پیشنهاد طرح صلح بشر دوستانه از سوی اسرائیل برای تن دادن به آتش بس هفت روزه در باریکه غزه جهت تبادل اسرا، الزام جبهه مقاومت به برقراری آتش بس دائمی، مشارکت حزب الله لبنان در نبردهای مستقیم علیه رژیم صهیونیستی، ورود جبهه یمن برای حمایت از آرمان فلسطین، بیست هزار کشته متشکل از زن و کودک، تعداد زیادی مجروح و باز شدن موقتی مرز رفح به منظور فرار از تبعات اقدام به فاجعه انسانی در فلسطین، همه و همه مجموعه اتفاقات چهارمین ماه جنگ اسرائیل بر علیه ساکنین بی گناه و بی دفاع غزه به بهانه حق دفاع از خود را رقم زده اند!

اما در همان ساعات اولیه شروع حملات وحشیانه هم مسلم بود که بنیامین نتانیاهو راهبرد نابودی حماس را دنبال نمی کند، زیرا واکنش جبهه مقاومت به حملات رذیلانه دشمن، طبق سوابق مستند، هیچگاه استراتژی کشاندن جنگ به داخل شهر غزه و میان زندگی مردم نبوده است.

با وجود سفر جو بایدن به سرزمین های اشغالی در روزهای آغازین جنگ برای اعلام حمایت همه جانبه از اسرائیل، گویا وی این ایام به خاموشی گراییده و در خواب زمستانی بسر می برد. سنای آمریکا که از زمان تاسیس خود، تحت حاکمیت مافیای افراطی و ثروتمند رهبری می شود، نه تنها دست بایدن در این زمان، بلکه ید روسای پیشین ایالات متحده را نیز از پشت بسته نگاه داشته بود و آن کفتارهای اسلام ستیز در صورت صلاحدید به الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اجازه می دهند تا شخص آنتونیو گوترش رئیس سازمان ملل را با کلمات تهدید آمیز به دلیل درخواست توقف نسل کشی به باد انتقاد بگیرد!!

همزمان با پیشنهاد طرح صلح موقت، متحدان اسرائیل در اروپا از جمله امانوئل مکرون، مشغول تصویب بندهای قانون مهاجرت در مقر اتحادیه اروپا بوده و شرایط بسیار بغرنج آوارگان فلسطینی ساکن در اردوگاه های اسکان فاقد امکانات اولیه هم توجه آنها را به خود جلب نکرده است!

اتحاد یهود و نصاری در دشمنی با اسلام بر اساس شواهد و قرائن تاریخی به دوران طلوع خورشید نبوت عظما معطوف می گردد و لذا از بی تفاوتی سران غربی نسبت به اوضاع فاجعه بار غزه چندان نباید تعجب کرد. واقعیت تاسف بار دنیای اسلام طی برهه کنونی سکوت رهبران مسلمان می باشد که در نتیجه تهدیدات آمریکا برای عدم دخالت در جنگ، کوتاه آمده و بسان موش های ترسو، جرات دفاع از یک سکنه گسترده مسلمان نشین را ندارند!

همچنین انتظار حمایت از سوی همسایگان غزه منجمله عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور حال حاضر مصر که در بی کفایتی کم از انور سادات ندارد، خیالی باطل بشمار می رود، چون وی پیش از تکیه زدن بر اریکه قدرت، ترتیبی داد تا بسیاری از مخالفانش به جوخه اعدام سپرده شده و کشورش را در یک سیر قهقرایی هدایت می کند. حاکمی که اگر نیاز باشد از همکاری بیشتر با اسرائیل دریغ نخواهد کرد! سایر نظام های غرب زده مثل امارات متحده عربی هم در آن حد نیستند که از اجاق شان آبی برای مردم غزه گرم شود!

ناگفته پیداست که چنانچه برای بنیامین نتانیاهو، جلاد قرن، امکان جنگ افروزی در همه طول مساحت خاورمیانه فراهم می بود، بابت راه انداختن عملیات نسل کشی، آدولف هیتلر رهبر معدوم حزب آلمان نازی را هم شرمنده خود می کرد! هر چند که وی انگیزه کافی داشت تا در همین ابعاد کوچک، بسیاری از رکوردها را طی دو ماه اول جنگ جابجا نماید!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با حمایت مستقیم متحدانش دست به جنایت علیه بشریت زده است، لیاقت محاکمه شدن در دادگاه بین المللی را ندارد! گو اینکه حتی بر فرض محاکمه شدن هم ابایی از افشای نقشه مافیای توطئه برای احیای سرزمین موعود نخواهد داشت!

اسرائیل و حماس در طول این جنگ تمایلی برای ارائه آمار واقعی تلفات جبهه متخاصم نداشته اند. اسرائیل آمار کشته هایش را بسیار کمتر از آن چیزی که است، می داند. حماس نیز در رونمایی کلی از تلفات و خسارات سنگین وارد کرده بر قوای تا دندان مسلح و ادوات پیشرفته دشمن از خود تعجیل نشان نداده و به وضوح می داند که دستگاه رژیم غاصب قادر به کتمان شکست در جمع بندی پایانی نخواهد بود!

پیشنهاد صلح بشر دوستانه به منظور تبادل اسرا طی مدت یک هفته طرحی غیر قابل اجرا و از پیش مردود می باشد. موضوعی که عایدی آن تنها شامل اسرائیل شده و به متحدانش این امکان را می بخشد تا دست نتانیاهو را در موج سوم حملات کاملا باز بگذارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن