مقالات و یادداشت ها

چگونه آغوش قدرت دعا را پیدا کنیم

آوای سنت : دعاها زمان تأمل و تسلیم به خالق ما ، به خداوند (جلال و تعالی) است. ما حتی اگر فقط برای یک دقیقه بگذریم از این دنیا رها می شویم.

در این ارسال آرامش می یابیم ، احساسات خود را رها می کنیم و قدرت دعا بر ما تأثیر می گذارد. دعا به خودی خود یک هدیه ، یک نعمت ، یک مهارت مقابله ای قدرتمند است ، درمانی و از همه مهم تر است؛ این یک عمل عبادت است

إِنَّنِی أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِی وَأَقِمِ الصَّلَاهَ لِذِکْرِی
منم من خدایى که جز من خدایى نیست پس مرا پرستش کن و به یاد من نماز برپا دار
{ متن قرآن, سوره ۲۰: طه, آیه ۱۴}

می دانیم که ۲ نوع دعا داریم. ۵ نماز واجب روزانه وقتی مشغول عبادت و تسلیم و نیز دعا یا دعا های خاص در هنگام درخواست چیزی هستیم. صلاح و دوتا به ما کمک می کنند تا در یک سطح عمیق تر به نفس معنوی خود متصل شویم و به خالق خود متصل شویم.

ما باید ۵ نماز روزانه خود را دعا کنیم ، این نه تنها برای دین ما بلکه برای روحیه خودمان نیز مهم است. دعاها زمانی برای کند کردن ، تقویت ذهن ما و آرام کردن احساسات ما است.

در مراقبت آگاهانه از تروما ، آنها اغلب بیماران را به تدریج مراقبه تشویق می کنند ، نماز نوعی مراقبه است؟ اگر متخصصان سلامت روان این کار را به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی تشویق می کنند ، مطمئناً باید قدرت دعا برای سلامت روان خود و بهزیستی کلی را شاهد باشیم.

دعا را می توان در هر زمان و هر زمان انجام داد. وقتی دعا می کنیم ، تصدیق می کنیم که خداوند (جلال و تعالی) قدرت تغییر نتیجه موقعیتهای ما را دارد. بعضی از داروهای اضطرابی معمولاً تجویز می شوند که در صورت نیاز یا PRN مصرف می شوند ، احتیاجی یک نسخه دعا است که در صورت لزوم می توان از آن استفاده کرد.

وقتی دعا می کنیم ۳ جواب برای ما ارائه می شود.
۱. بله
۲. بله ، اما اکنون نه
۳. نه. من چیزی بهتر از شما دارم

واقعاً برای چند لحظه از این مسئله استفاده کنید ، تصور کنید که وقتی احساس اضطراب می کردیم یا احساس غم می کردیم این طرز فکر ما بود. وقتی دعا می کنیم ، با پروردگار خود که اصلاً سلام است ، مشورت کنیم (صلح ، منبع صلح و امنیت ، منجی).

در آن لحظه دعا ، خود را تسلیم می کنیم تا به ایمان خود اعتماد کنیم. هر چه بهترین نتیجه برای ما باشد. این اراده خداوند (جلال و تعالی ) است و ما آن نتیجه را می پذیریم. الحمدلله برای همه چیز.

در اذعان به قدرت دعا ، احساس آرامش و آگاهی بیشتری پیدا می کنیم. خوش بینی ما می تواند افزایش یابد و دیدگاه های ما در مورد موقعیت ها مثبت تر شود.

فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَاشْکُرُوا لِی وَلَا تَکْفُرُونِ
پس مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم و مرا سپاس گزارید و کفران نعمت نکنید.
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاهِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ
اى مؤمنان از صبر و نمازى یارى بجویید که خدا با صابران است
{ متن قرآن, سوره ۲: البقره, آیه ۱۵۲ – آیه۱۵۳}

افزایش خواهر / برادر
وقتی دعا می کنیم همه ما با الفتح شروع می کنیم و همه ما به عربی دعا می کنیم ، فارغ از اینکه زبان مادری ما چیست. ما با همان جهت روبرو هستیم و ۵ نماز روزانه خود را با همان حرکات انجام می دهیم.

هنگام نماز جماعت ، ما در ردیف هایمان شانه به شانه می ایستیم. صرف نظر از نژاد ، فرهنگ یا وضعیت مالی. ما برابر هستیم و همانطور که همه می گویند آمین در یونیسون متحد هستیم ، متحد هستیم.

دعا برای ما بسیار وجهه است. این امر باعث پرستش و آگاهی معنوی در کنار وحدت می شود. اینها در سمت چپ و راست شما غریبه کامل نیستند ، این برادران و خواهران هستند. یک امت اگرچه ممکن است همیشه مثل یک امت رفتار نکنیم و بعضی از ما نسبت به دیگران احساس پذیرش بیشتری می کنیم ، اما در نهایت ما یک امت هستیم.

دعا پلی برای متحد کردن ما است و این برای خانواده های ما نیز پیش می رود. ما باید با خانواده خود دعا کنیم ، نه همیشه توسط خودمان دعا می کنیم. در لحظاتی از بروز اضطراب یا بحران عاطفی ، ما با خانواده و یا جماعت جمع می شویم تا به عنوان یکی دعا کنیم.

افزایش ایمان برای افزایش تاب آوری عاطفی
بعضی اوقات می شنویم که مومنانی می پرسند که چگونه می توانند ایمان خود را افزایش دهند ، این یک پاسخ ساده نیست بلکه همیشه می توان با نگه داشتن سریع به پنج ستون شروع کرد. می دانیم که صلاح یکی از این پنج ستون یک امر بسیار مهم است.

وی گفت: “در حقیقت اولین کاری که بنده در روز قیامت به آن پاسخ می دهد ، سلامتی اوست. اگر کامل باشد ، وی موفق و نجات یافته است ، اما اگر ناقص باشد ، شکست خورده است و از دست داده است”. صحیح At-Tirmidhi 413

قدرت دعا در اسلام برخلاف سایر نمازهاست ، ما خود را با وضو تطهیر می کنیم و تمام بدن ما بخشی از فرایند عبادت است زیرا ما برای رکوع و سجده کردن در لباس مناسب تعظیم می کنیم. این نوعی عبادت است که بدن و ذهن را با هم ترکیب می کند. امت ما با سختی های زیادی روبرو است ، اما اگر تقویت ایمان کنیم ، می توانیم مقاومت و توانایی خود را در انجام این کارها تقویت کنیم. با ثابت قدم بودن در نمازهایمان ، خود را بیشتر به روی خداوند (جلال و تعالی) بی خرد و رحمت بی نهایت باز می کنیم.

با رشد ایمان ، خودمان را محتمل تر می گویم به جای اینکه “چرا من” در دوران سختی ها ، به جای “چرا من” بگوییم. قلب ما احساس خشنود و سرشار از عشق به خالق خود می کند ، چه زمان تسکین داشته باشیم و چه زمان محاکمه.

افکار نهایی
قدرت دعا بسیار بزرگتر از آن است که بدانیم ، این اولین عمل عبادی است که ما برای آن پاسخگو هستیم ، بنابراین باید این سنگینی را تحمل کند. نماز یک عمل عبادت است ، اما عمیق تر از آن است. این نعمت است که روزانه ۵ برابر ما را یادآوری می کند که هدف ما چیست ، خدمت به خداوند (جلال و تعالی).

در صورت تسلیم دعا با تمرکز و از دل ، آرامش و قدرت بی حد و حصر است. یکی از زیباترین لحظه های روزگارمان این است که اشک به حیاط نماز ما می خورد. این نشانه ای از قلب اخلاص ما است. همانطور که دعای ما به دعا ما را یادآوری می کند ، به نماز بروید و به موفقیت بروید.

منبع : aboutislam

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن