مقالات و یادداشت ها

ژستِ خنده دارِ اسرائیل

سید علاءالدین حیدری

آوای سنت : رژیم صهیونیستی هفته های پر تنش و بحرانی ناشی از اختلافات سیاسی را می گذراند . بحرانی که دولت نتانیاهو را در لبه ی پرتگاه قرار داده و اختلافات عمیق و شکافهای سیاسی بسیار جدی موجود در این رژیم را بوضوح آشکار کرد .

در این میانه بر اساس عرف معمول سیاست های رژیم صهیونیستی با ایجاد بحران های ساختگی و بالابردن سطح تنش با فلسطینیان و نیز القای تهدید و ناامنی به جامعه صهیونیستی و اینکه اگر ما دچار اختلاف درونی بشویم ، فلسطینیان و کشورهای حامی مقاومت قوی و اسرائیل ضعیف می شود و غیره… در تلاش برای کاهش تنش های داخلی بوده و بحران زایی منطقه ای را کلید می زنند.

اکنون نیز در ادامه این سناریو ، با حمله وحشیانه به بیت المقدس و آزار و اذیت نمازگزاران در ماه مبارک رمضان و نیز ایجاد رعب و وحشت دست به ایجاد تنش کرده و تعمدا و علنا در حال پیشبرد این پلان هستند .

طبیعی است که گروههای مقاومت در حمایت از نمازگزاران بی دفاع و بر حسب وظایف ذاتی خود به دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم می پردازند .
پس از واکنش منطقی گروههای جهادی ، رژیم صهیونیستی با بهره گیری از شبکه وسیع رسانه ای خود در حال مظلوم نمایی بوده و در تلاشی واهی برای ایجاد انسجام درونی خود است و سعی می کند فضای منطقه را ملتهب و خود را در معرض تهدید جلوه دهد .

اسرائیلیها در تلاشند که اجماع حمایت های بین المللی را هم برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود بدست آورده و در لوای مظلوم نمایی های خود ، هم فلسطینیان را سرکوب کنند و هم انسجام درونی خود را شکل دهند ، شاید که دولت تندرو نتانیاهو را که مورد قبول حتی خود صهیونیستها هم نیست از خطر سقوط زودهنگام نجات دهند .

اما چیزی که خنده دار است همان ژستِ مظلوم نمایی رژیم صهیونیستی است که هم جنایت می کند ، هم خود را قربانی جلوه می دهد و هم بحران ساختگیِ خود را واکنش دفاعی در مقابلِ تهدیدِ فلسطینیان می نامد .

در این سناریوی خنده دار هم سران برخی کشورهای جهان نقش ملیجک را بازی می کنند و با همنوایی با این رژیم چشمان خود را بر واقعیتها و ظلمهای این رژیم می بندند .

✍ سید علاءالدین حیدری

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن