مقالات و یادداشت ها

نگرانی های اسرائیل از توان موشکی حزب الله

آوای سنت : ژنرال اسرائیلی: موشک های حزب الله باعث شده، نیروی هوایی ما برتری خود را در لبنان از دست بدهد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،ژنرال آمیکام نورکین، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل فاش کرد که نیروی هوایی اسرائیل دیگر از برتری هوایی و آزادی عمل در حریم هوایی لبنان برخوردار نیست، زیرا حزب‌الله طرفدار ایران سامانه‌های موشکی ضدهوایی در اختیار دارد.

نورکین در مصاحبه ای تلویزیونی که روز چهارشنبه توسط روزنامه تایمز اسرائیل منتشر شد، اشاره کرد:پس از اینکه یک پهپاد اسرائیلی حدود یک سال پیش یک موشک ضدهوایی را بر فراز لبنان سرنگون کرد، اسرائیل متوجه شد که حزب الله دارای توانایی ها است که ما نمی دانستیم.

نورکین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل که روز پنجشنبه به طور کامل پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: مقامات اسرائیلی متوجه شدند که هواپیماها در معرض تهدید موشک‌های حزب‌الله بر فراز لبنان قرار گرفته‌اند.

پس از آن مقامات اسرائیل  تصمیم گرفتند تعداد پروازهای شناسایی را کاهش دهند،تصمیمی که به عملیات جمع آوری اطلاعات آسیب می رساند.وی گفت: ما معتقدیم حزب الله برخی تسلیحات مانند موشک های ضدهوایی را در اختیار دارد و خود را آماده می کند تا در صورت وقوع جنگ، نیروهای اسرائیلی را غافلگیر کند.

این روزنامه نوشت  به نظر می رسد این گزارش ادعای حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان در فوریه گذشته را تأیید می کند که گفته بود عملیات شناسایی پهپادهای اسرائیلی بر فراز لبنان به دلیل ارتقای دفاع هوایی حزب الله به شدت کاهش یافته است،پس از انفجار دو پهپاد در جنوب بیروت، نصرالله تهدید کرد که در سال ۲۰۱۹ سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین را آغاز خواهد کرد.

نورکین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به انتقادهایی که از آمادگی ارتش وجود دارد،آیا نیروی هوایی آماده حمله به ایران است؟توضیح داد که تهران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸، به صدر برنامه‌های ارتش اسرائیل بازگشت.

وی افزود: نیروی هوایی اسرائیل به طور منظم علیه اهداف مرتبط با ایران در سوریه و گاهی بر فراز لبنان عملیات انجام می دهد. اما با چالش های هوایی جدید حزب الله و دیگر دشمنان مواجه است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیل بیم آن دارد که در سال‌های آینده با چالش‌هایی در برابر برتری هوایی خود مواجه شود که دلیل آن افزایش تعداد پهپادها و موشک‌های کروز ایرانی در منطقه است که تهدیدی بزرگ‌تر از تهدید موشک های میان برد برای اسرائیل است.

نصرالله در فوریه گذشته گفت که حزب الله توانست هزاران پرتابگر را به عنوان موشک های دقیق هدایت شونده مهندسی مجدد کند و پهپادهای خود را تولید کند.به نوشته این روزنامه، حزب‌الله در سال‌های اخیر ده‌ها پهپاد کوچک را ظاهراً برای اهداف تجسسی به سمت اسرائیل پرتاب کرده است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن