اخبارداخلی

گلایه های شهروندان مهابادی از بازار سیاه

آوای سنت: گلایه شهروندان مهابادی از فروش دارو با قیمت های سرسام آور در بازار سیاه

به گزارش خبرنگار آوای سنت، خیز پنجم کرونا با سویه دلتا موجب بروز مشکلات فراوانی برای شهروندان مهاباد شده است. بسیاری از مردم از کمبود سرم و دارو گلایه‌مند می باشند و در این میان بازار سیاه نقش پررنگی در رفع این کمبودها دارد.

اگرچه بهمن ماه سال گذشته چند نفر از پرسنل داروخانه هلال احمر مهاباد با اتهامات مشابه دستگیر شدند، ولی گویا لایه های این فساد چنان ریشه دوانیده که برچیدن آن مستلزم اعمال راهکارهای قانونی بلند مدت می باشد.

طی روزهای گذشته بسیاری از شهروندان مهاباد از وضعیت افسارگسیخته کمبود دارو و عدم نظارت دقیق سازمان‌های متولی گلایه‌مند بوده‌اند. به گفته آنان از ساده‌ترین دارو تا مهم‌ترین داروهای بیماران کرونایی با کمبود مواجه شده و در نتیجه آن تهیه دارو به سمت و سوی بازار سیاه کشیده شده است. بر این اساس داروهایی که باید در بیمارستان ها و داروخانه‌ها یافت شوند، در دست دلالان دارو آن هم با قیمت‌های سرسام‌آور و به وفور یافت می‌شوند!

یکی شهروند مهابادی ضمن انتقاد شدید از عملکرد مسوولان عنوان نمود: در حالی که باید از پدر پیر و ناتوانم پرستاری کنم، برای تهیه یک سرم تمام داروخانه‌های شهر را زیرورو کردم و در نهایت با قیمت‌ بسیار گزاف توانستم آن را از دلالان بخرم، چرا مسوولان نظارت ندارند؟ مگر سرم در کشور تهیه نمی‌شود؟ چه کسی پاسخگوی این وضعیت است؟

یکی دیگر از شهروندان هم که به تازگی همسرش را به علت کرونا از دست داده است با انتقاد از وضعیت پیش آمده اظهار داشت: نزدیک به یک هفته به دنبال یک آمپول بیست و هفت هزار تومانی گشتم، اما این دارو را در هیچ داروخانه‌ای پیدا نکردم. سرانجام به واسطه یکی از فامیل توانستم این آمپول را پیدا کنم، ولی شد نوشداروی بعد از مرگ سهراب، وقتی به بیمارستان رسیدم گفتند مریضتان جانش را از دست داده است.

کمبود دارو و بازار سیاه تنها مختص شهرستان مهاباد نیست، لذا در این وضعیت بحرانی که کشور دچار کمبود دارو شده، سازمان غذا و دارو، دانشگاه‌های علوم پزشکی و مسوولین شهرستانی موظف هستند بر زنجیره توزیع نظارت بیشتری داشته باشند تا داروها از زنجیره توزیع خارج نشده و به دست مصرف کننده واقعی برسد، موضوعی که به خوبی تحت مدیریت قرار نگرفته و زمینه سوءاستفاده را برای دلالان دارویی فراهم کرده است.

در این حال سلیمان پاکزاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد از رتبه نخست استان آذربایجان غربی در واکسیناسیون شهروندان سخن به میان کشید و عنوان نمود: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری کرونا تاکنون بالای پنجاه درصد جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند. آخرین رکورد تزریق واکسن کرونا در این شهرستان پنج هزار دز است و در تلاش هستیم با اضافه کردن تعداد پایگاه ها و ساعات تزریق به رکورد هفت هزار دز در یک روز کاری برسیم.

پاکزاد با اشاره به اینکه هم اکنون سه پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در سطح شهر مهاباد فعالیت می کنند، ادامه داد: چهار پایگاه موقت دیگر به همراه افزایش غرفه های پایگاه خودرویی موجب شده است، طرح واکسیناسیون در این شهرستان شتاب بسیار خوبی به خود بگیرد.

هم اکنون واکسن کافی و مورد نیاز برای تزریق شهروندان موجود است و ساکنین واجد شرایط و مشمول دریافت واکسن کرونا باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

اضافه می شود تاکنون بیش از ۴۵۵ نفر در مهاباد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن