گفتگو و مصاحبه

فهم صحیح آموزه های دینی راهگشاست

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت درگز فهم آموزه های قرآنی را باعث ایجاد تقویت دینمداری در فرزندان عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، مولوی مرتضی ایل نژاد در گفتگو با خبرنگار ما افزایش سطح دینداری در خانواده و فرزندان با استناد به توصیه های قرآن کریم را مورد تاکید قرار داد و گفت: سعادت دنیا و آخرت اولاد با تشویق آنها به دینداری بوسیله ابزار مطالعه حاصل می شود.

مسئولیتی خطیر که روی دوش هر پدر و مادری گذاشته شده است و اگر روش تربیتی به کار گرفته شده بر اساس آموزه ها نباشد، خروجی به دست آمده با تبعات منفی و زیانباری همراه خواهد بود. فرزندی که پا به مرحله رشد فکری و جسمانی می گذارد، مسیری را به عنوان هدف تعریف کرده و با حرکت شتابی سعی در رسیدن به عمق کمال و آرزوهایش دارد، پس می طلبد که در انتخاب روش های آگاهی بخشی، انتقال آموزه ها و بصیرت دقت کافی داشته باشیم. ویژگی هایی که در خصوص دعوت گران نیز صدق می کند.

مولوی ایل نژاد یکی از نکات ایجاد علاقه به دین در فرزندان را طریقه فهم آموزه های قرآنی خواند و اظهار داشت: نشان دادن زیبایی های فرامین الهی و الهام گرفتن از زندگی رسول گرامی اسلام و اصحاب ایشان باعث شوق در مخاطب کودک و نوجوان خواهد شد. خانواده های دیندار برای تقویت شوق در فرزندان می بایست برنامه تعلیمات دینی شامل کتاب خوانی و شرح فداکاری ها و شجاعت های صحابه رضی الله عنهم را در خانه برگزار کنند. عامل بودن دائی دین و عمل به واجبات و مستحبات در اسرع وقت و رعایت کلیه موارد اخلاقی و رفتاری موجب الگوپذیری فرزند از نقش ارزنده و برجسته پدر و مادر می شود.

امام جمعه اهل سنت درگز تقویت فرهنگ حجاب را مستلزم مدیریت مادر خانواده در تبیین دلایل رعایت پوشش اسلامی دانست و تاکید کرد: با بیان شعارگونه نمی توان در ارتقای سطح دینداری فرزندان مثمر ثمر واقع شد. فراموش نکنیم هر گونه کوتاهی در اوامر الهی نتیجه عکس دارد، ولی چنانچه والدین عامل به امر به معروف و نهی از منکر باشند، ضمن آنکه در همه خصوصیات الگوی مناسبی برای فرزندانشان خواهند بود، اشتیاق آنها جهت رفت و آمد به مسجد و مکاتب را بیشتر خواهد کرد.

مولوی ایل نژاد خاطر نشان ساخت: قدر مسلم تاثیر هر تلاشی از نظر پنهان نخواهد ماند و همچنانکه برای پرورش جسم به ورزش می پردازیم روح نیز برای سالم ماندن نیاز به رسیدگی دارد. صداقت و صبوری به دست نمی آید مگر آنکه شخص طریقه حسن خلق و خوش رفتاری در پیش بگیرد. رفتار احترام آمیز، اجتناب از تندخویی و پرخاشگری، علاقه فرزند به دین را تسریح خواهد بخشید. نبی مکرم نیز با رفتار صحیح و گفتار پسندیده توانست در اندک مدت به شمار پیروانش بیفزاید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن