آنتی شبهات

آیا رسول خدا (ص) شخص شهوترانی بوده است؟ (نعوذبالله)

دکتر مراد یوسفی

آوای سنت : ما پیشتر دلایل متعددی برای ابطال این ادعا بیان نموده ایم، ولی در اینجا ان شاء الله یک نکته ی مهم دیگر را بیان می کنیم. به این مناظره ی فرضی توجه بفرمایید:

🔻 اسلام ستیز:
پیامبر شما شخص شهوترانی بوده است..

▪️مسلمان:
این یک تهمت بزرگ است و چنین ادعایی صحت ندارد، دلیل تان برای این ادعا چیست؟

🔻اسلام ستیز:
ببیند چقدر ازدواج انجام داده است… آیا اینها بیانگر شهوترانی نیست؟

▪️مسلمان:
هرچند همه ی ازدواج های ایشان فلسفه ی های ارزشمندی در پس خود داشته است، ولی آنها را نادیده می گیریم و می گوییم، اگر رسول خدا چنین شخصیتی بوده، چرا تا سن پنجاه سالگی فقط با یک زن (یعنی مادرمان خدیجه) زندگی کرده است، و پس از وفات ایشان ازدواج های دیگرشان را انجام دادند…؟ یک شخص جوان شهوت بیشتری دارد یا یک شخص پنجاه ساله؟ لطفا بگویید تا سن پنجاه سالگی این شهوت کجا بود؟

🔻اسلام ستیز:
خوب معلوم است چرا در این مدت ازدواج نکردند، چون خدیجه تمام ثروتش را در اختیار او قرار داده بود و از ترس از دست دادن پشتیبانی او، هیچ ازدواجی انجام ندادند.

▪️مسلمان:
ما پیشتر به این شبهه پاسخ داده ایم و گفته ایم، رسول اکرم (ص) بعد از وفات مادرمان خدیجه (رض) چنان از ایشان تعریف می نموده و چنان با سوز و گداز از ایشان یاد می کرده که ادعای شما مبنی بر نبود محبت (و پولی بودن مساله) را باطل می کند.

 اما یک نکته و یک سوال خیلی مهم:

🔹رسول اکرم (ص) در سن ۲۵ سالگی با مادرمان خدیجه ازدواج کردند، طبعا اگر سن بلوغ ایشان را ۱۵ سالگی در نظر بگیریم (که در مناطق گرمسیر کمتر از این است) ایشان ۱۰ سال یک مرد بالغ مجرد بوده و با توجه به پایگاه اجتماعی خانواده اش توانایی انجام خیلی از کارها را داشته است…

🔹 لطفاً بگویید چرا در آن زمان شهوتران نبودند؟ این بار چه می گویید؟ در این بازه خدیجه ای هم وجود ندارد که آن را بهانه کنید…

🔹اصلا شهوت یک جوان ۱۵ تا ۲۵ ساله بیشتر است یا یک مرد ۵۰ ساله؟

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن