آنتی شبهات

یک سوال از دولت های اروپایی (یا از دوستان مدافع حقوق بشر غربی)

دکتر مراد یوسفی

آوای سنت : الف) اروپا بخاطر مساله ی هولوکاست (کشتار یهودیان توسط آلمان نازی) به دولت اسرائیل توجه ویژه ای دارد و به نوعی می خواهد اشتباه انجام شده را جبران نماید. مثلا در بسیاری از کشورها انکار هولوکاست، جرم تلقی می شود. حتی کشور آلمان غرامت های سنگین مالی می پردازد.

📕ب)

ولی به عنوان یک جوان مسلمان، «پرسشی» برایم پیش آمده:

▪️به گواه معتبرترین تواریخ جهان (در سالهای نه چندان دور)، کشورهای اروپایی، -به مدت طولانی-برخی از کشورهای اسلامی را مورد استعمار قرار داده و منابع آنها را تصاحب نموده اند(چیزی که دولت های اروپایی هم نمی توانند انکار کنند).

▪️ خوب، چرا اکنون که پاسداشت حقوق بشر را سرلوحه ی کار خود قرار داده اند، در پی جبران خسارت های وارد آمده به کشورهای اسلامی نیستند؟

▪️اگر بحث حقوق بشر است، هم مردم یهودی بشر هستند و هم مردم مسلمان. چرا حق بشرهای مسلمان آنگونه که باید در نظر گرفته نمی شود؟

▪️اصلا پول و غرامت آنها را نمی خواهیم، چرا انکار هولوکاست(در بسیاری از کشورهای اروپایی، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم/صریح یا ضمنی) جرم است، ولی توهین به رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) و بی احترامی به قرآن در کشورهای مزبور جرم نیست؟ مگر روزی در حق مسلمانها هم جفا نکرده اند؟

▪️بفرمایید، این لیست بخشی از استعمارهای انجام شده در کشورهای اسلامی است:

➖فرانسه: مراکش، الجزایر، تونس
➖ایتالیا: سومالی، لیبی
➖انگلیس: مصر، سودان، نیجریه

📗ج)

البته، پرسش بنده برای تامل نمودن برخی از دوستان بود، وگرنه پاسخ آن که آشکار است…
دکتر مراد یوسفی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن