اخبارخارجی

افزایش اقدامات افراطی در جامعه امریکایی

آوای سنت : تندروی داعش های آمریکا بیشتر شد،داعش هایی که جهان را تهدید می کنند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، حمله به همسر نانسی پلوسی،رئیس مجلس نمایندگان آمریکا،یکی از مظاهر شکاف خطرناک در آمریکا از زمان ورود دونالد ترامپ،رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید است و فرمان عمومی او در به کارگیری بیش از ۷۰ میلیون رای دهنده آمریکایی به نفع ایده های افراطی اش پس از یورش حامیانش به ساختمان کنگره ایالات متحده و ویران کردن آن، وجهه آمریکا را در جهان لرزاند.

پل پلوسی ۸۲ ساله با ضربات چکش به شدت مجروح شد،مهاجم از در پشتی خانه آنها در سانفرانسیسکو وارد شد و فریاد می زد نانسی کجاست؟نانسی پلوسی،آن زمان در واشنگتن بود.

افسران پلیس به خانه آنهارسیدند و متوجه شدند که مهاجم و شوهر پلوسی برای کنترل یک چکش در حال مبارزه بودند،ضارب در مقابل چشمان پلیس،چکش را بیرون کشید و با خشونت به شوهر پلوسی حمله ور شد،او اکنون برای ترمیم شکستگی جمجمه و جراحات دیگر تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این حادثه در حالی رخ داد که ایالات متحده آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره قرار دارد و شاهد رقابت بین دو حزب دموکرات و جمهوری خواه است،هرکس کنترل کنگره را در دست داشته باشد، آمریکا را نیز در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴کنترل خواهد کرد.

نتایج انتخابات میان دوره ای آمریکا ممکن است مشابه خشونت های سیاسی پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، شاهد خشونت سیاسی جدید باشد که ترامپ و حامیانش همچنان ادعا می کنند آرای آنها دزدیده شده است.

حمله به شوهر نانسی پلوسی در حالی صورت گرفت که تهدیدها و خشونت ها علیه شخصیت های سیاسی در آمریکا تشدید شده است. این امر رئیس مجلس، دیگر قانونگذاران و معاون رئیس جمهور جمهوریخواه را در فاصله چند قدمی شورشگران قرارمی دهد که زندگی آنها را تهدید می کنند.

در میان ترس از اینکه بی ثباتی سیاسی در آمریکا منجر به شوک های اقتصادی بزرگی شود که اقتصاد برخی کشورها به ویژه کشورهای فقیر را نابود کند، شکاف سیاسی و هرج و مرج ناشی از ترامپ و تندروهای حامی او، اعتماد جهان را به توانایی ایالات متحده برای رهبری جهان تضعیف کرده است.

بسیاری از رهبران جهان شروع به چرخش اتحادهای خود به سمت چین و حتی روسیه و سایر کشورهایی کردند که از نظر سیاسی باثبات تر از آمریکا هستند،آمریکایی که با گذشت زمان و عدم اطمینان در توانایی خود برای داشتن یک قدرتی تأثیرگذار مثبت به طور فزاینده ای در حال تقسیم شدن است.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن