اخبارخارجی

جنجال رقص دانشجویان مصری در فضای مجازی

آوای سنت : رقص دسته جمعی دانشجویان در مصر،خشم عمومی را بر انگیخت.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،یک مهمانی برای دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه منوفیا درمصر،جنجال به راه انداخت،زیرا ظاهر دانشجویان این دانشکده به گونه ای بود که برخی آن را نامناسب می دانستند.

ویدئوهایی که از داخل سالن دانشکده حقوق دانشگاه منوفیا (شمال قاهره) منتشر شده است، دانشجویان دختر و پسر را در یک رقص دسته جمعی به همراه پخش موسیقی نشان می دهد. این اقدام دانشجویان، برخی از فعالان بسترهای ارتباطی را عصبانی کرد.

اگرچه تعدادی از دانشجویان حاضر جلیقه‌های زرد به تن داشتند که نشان می‌دهد آن‌ها این جشن را ترتیب داده‌اند،اما این مانع از رقص ده‌ها دانشجوی دیگر در صحنه ای که به نظر می رسد یک عروسی پرطرفدار است نشد.

وبلاگ نویسان در شبکه های اجتماعی از حضور دانشجویان در فضای دانشگاه با ظاهری نامناسب و غیرقابل قبول انتقاد کردند و گفتند این اقدام آنها در شان مکانی که در آن حضور دارند نبود.

پس از انتشار گسترده این ویدئوها، رئیس دانشکده و مسئولان دانشگاه مورد انتقاد قرار گرفتند.منصور محمد رئیس دانشکده،دستور داد تا اقدامات لازم در خصوص آنچه منتشر شده انجام شود و تحقیقات در مورد این حادثه به فوریت آغاز شد که آیا قصوری در این زمنیه صورت گرفته است؟

رئیس دانشگاه از بلندگوها اعلام کرد که این موضوع ناشی از اشتباه یکی از دانشجویان یا مسئولان برگزاری مراسم بوده است.

منصور به پایگاه خبری مصراوی توضیح داد که دانشکده برای پذیرایی از دانشجویان جدیدالورود مراسمی ترتیب داد که این مراسم با تلاوت قرآن کریم و سرود ملی آغاز شد. بعد از مراسم سالن را ترک کردم و از طریق کلیپ های ویدیویی از ماجرا باخبر شدم.

این ویدئوها باعث سرو صدا در میان والدین و پیشگامان شبکه های اجتماعی شد، نظرات آنها در این زمینه متفاوت بود،برخی صحنه های به اشتراک گذاشته شده توسط دانشجویان را محکوم کردند،در حالی که برخی دیگر آنرا بیانگر فساد نسل ها و بازتابی از واقعیت آموزش می دانستند.

یکی از وبلاگ نویسان که از این صحنه های پخش شده عصبانی بود، اظهار نظر کرد و گفت: ویدیوی دانشگاه منوفیا مرا خشمگین کرده است.این اتفاق برای دانشجویان دانشکده حقوق افتاد که روزی وکیل، دادستان و قاضی خواهند بود و قراراست برای مردم قضاوت خواهند کرد.

دیگری گفت: وقتی این ویدئو را می بینید، تفاوت الازهر و مردم را متوجه می شوید.

محمد الدسوقی در حساب توییتر خود با انتقاد از آموزش رایگان نوشت:هر چیزی که رایگان باشد حتی اگر خوب باشد،کسی ارزش آن را نمی داند،آموزش رایگان را لغو کنید.

کاربردیگری در فیس بوک نوشت:کامنت هایی که زیر ویدیوها نوشته شده است،گواه فساد نسل ها در سال های آینده است، او افزود اخلاق به پایان رسیده، اصول از بین رفته و هجو به یک اصل در عصر کنونی تبدیل شده است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن