اخبارخارجی

ایالات متحده در آستانه بزرگترین بحران سیاسی

بیم و هراس از احتمال بازگشت ترامپ به قدرت

آوای سنت : روبرت کاگان ، محقق و روزنامه نگار آمریکایی گفت که ایالات متحده به سمت بزرگترین بحران سیاسی خود از زمان جنگ داخلی پیش می رود .احتمال وقوع حوادث خشونت بارجمعی،فروپاشی اقتدار فدرال،تقسیم کشور به مناطق محاصره شده طی سه تا چهار سال آینده که وفاداری آنها بین جمهوری خواهان و دموکرات ها متفاوت است،دور از انتظارنیست .

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، کاگان – در ستون خود در واشنگتن پست – تاکید کرد که علائم هشداردهنده این بحران ممکن است به دلیل مشغله های سیاسی ، اپیدمی کرونا ، اقتصاد و بحران های جهانی ، یا تفکر آرزو و انکار پنهان شود ، اما نباید هیچ شکی در وجود این بحران داشت.

از یک سو، دونالد ترامپ دوباره نامزد جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ خواهد شد ، زیرا معلوم شد که امیدها و انتظارات برای کم رنگ شدن تدریجی تصویر و نفوذ او توهم محض است.او در نظرسنجی ها با قاطعیت پیشتاز است و صندوق های انتخاباتی پراز اسم ترامپ خواهد شد. در حالی که شانس حزب دموکرات ضعیف به نظر می رسد.

از سوی دیگر ، ترامپ و متحدان جمهوری خواه او ، در حال آماده سازی برای اطمینان از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری بعدی به هر طریقی هستند. اتهامات تقلب علیه رقیب او جو بایدن در آخرین انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ مبنایی شده است برای به چالش کشیدن هرگونه نتیجه در آینده که ممکن است به نفع او نباشد . زیرا برخی از نامزدهای جمهوری خواه در حال حاضر آماده شده اند تا موتور دستکاری نتایج انتخابات در سال ۲۰۲۲ را روشن کنند.

در همان زمان ، کمپین “سرقت را متوقف کنید” در سال ۲۰۲۰ جای خود را به یک کمپین سازماندهی شده در سراسر کشور داد تا اطمینان حاصل شود که  ترامپ و حامیانش بر مقامات انتخاباتی محلی و ایالتی که در انتخابات ۲۰۲۰ فاقد آن بودند،تسلط دارند.

کاگان می افزاید ، این مقامات جمهوری خواه ، که رویکرد ترامپ را رد می کنند ، با امتناع از جعل تقلب یا تلاش برای به دست آوردن آرای بیشتر برای ترامپ ، کشور را از فاجعه نجات داده اند و اکنون به طور سیستماتیک مورد آزار و اذیت قرار گرفته و یکی یکی از مقام خود برکنار می شوند.به این ترتیب ، قانونگذاران جمهوری خواه دارای سیطره بیشتری بر روند تصویب نتایج انتخابات  هستند.

کاگان می افزاید: بنابراین زمینه برای ایجاد هرج و مرج فراهم شده است ، و اگر چند هفته اعتراضات گسترده مردم در چندین ایالت را تصورکنیم، قانون گذاران هر دو حزب ادعا کنند که پیروز هستند و همدیگر را به تلاش های خلاف قانون اساسی برای به دست گرفتن قدرت متهم کنند ،آنگاه طرفداران هر دو طرف مسلح تر خواهند بود و تمایل بیشتری به آسیب رساندن به دیگری نسبت به سال ۲۰۲۰ خواهند داشت.

و سپس فرمانداران ایالت برای آرام کردن اوضاع از گارد ملی کمک خواهند خواست،آیا بایدن باید گارد ملی راتحت کنترل خود قرار می دهد؟ یا آیا او به قانون تمرد استناد می کند و نیروهایی را برای مثلاً پنسیلوانیا ، تگزاس یا ویسکانسین برای سرکوب اعتراضات خشونت بار می فرستد؟

کاگان نتیجه می گیرد که استقرار نیروهای فدرال در ایالت ها به عنوان استبداد محکوم می شود و بایدن در همان وضعیتی قرار خواهد گرفت که روسای جمهور قبلی آمریکا – مانند اندرو جکسون – در بحران لغو ۱۸۳۲ تجربه کردند که  مقدمه ای برای جنگ داخلی بود.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن