اخبارخارجی

بسته خبری چند خبر آوای سنت

آخرین اخبار خاورمیانه و جهان اسلام در بسته خبری

آوای سنت: آخرین تحولات ایران و منطقه خاورمیانه در بسته چند خبر آوای سنت

عبور هواپیمای اسرائیلی از آسمان مکه به مقصد هند

روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش کرد یک هواپیمای اسرائیلی در سفرش به هند از آسمان عربستان عبور کرده است.

این روزنامه توییت سردبیر خود را بازنشر کرد که نوشته بود، هواپیمای اسرائیلی از فرودگاه بن گوریون تل آویو یکشنبه به مقصد هند از زمین برخاست و در مسیر پروازش از آسمان شهرهای جده و مکه در عربستان هم رد شد.

این روزنامه نگار اسرائیلی توییت خود را به همراه فیلمی منتشر کرد که نشان می دهد هواپیمای اسرائیلی در حال پرواز مستقیم بر فراز دریای سرخ است که در ادامه تغییر مسیر داده و از آسمان جده و مکه عبور می کند.

هنوز مقامات سعودی به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

سفیر سعودی بیروت را ترک کرد

یک رسانه حاشیه خلیج فارس در واکنش به ترک بیروت توسط سفرای عربستان سعودی و امارات گزارش کرد، ریاض با این اقدام تصمیم گرفته پیام‌های غیرمستقیمی مبنی بر عدم رضایت از روند سیاسی لبنان بفرستد.

پس از آنکه « ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان، بیروت را ترک کرد، این گمانه‌زنی به وجود آمده که ریاض از روند تشکیل دولت در لبنان ناراضی است. البخاری دوم نوامبر و بدون اعلام قبلی، لبنان را برای یک «مرخصی طولانی مدت» ترک کرد و امور را به کاردار سپرد.

همچنین حدود دو هفته پیش «حمد الشامسی» سفیر امارات در لبنان، این کشور را ترک کرد تا کار جدید خود در قاهره را بر عهده بگیرد. بر اساس گزارش «الخلیج اونلاین» ابوظبی سفیر جدیدی در لبنان تعیین نخواهد خواهد و به داشتن کاردار در بیروت اکتفا خواهد کرد.

مخالفت سوریه با حضور ترکیه در کنفرانس بین‌المللی درباره آوارگان

معاون وزیر خارجه سوریه از مخالفت کشورش با حضور ترکیه در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أیمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که کشورش با حضور ترکیه در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان که قرار است طی روز های ۱۱-۱۲ نوامبر (۲۰ -۲۱ آبان) برگزار شود، مخالفت کرده است.

سوسان در گفت‌وگویی که دوشنبه شب از تلویزیون سوریه پخش شد، گفت که ما از همه کشورهای جهان به استثنای ترکیه برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان دعوت کرده‌ایم، زیرا نمی‌توان از رژیم «رجب طیب اردوغان» انتظار اقدام مثبتی داشت.

افزایش دو و نیم برابری شهرک‌های صهیونیستی در دوره ترامپ

ساخت شهرک‌های صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عنوان یک حامی بزرگ رژیم صهیونیستی، دو و نیم برابر افزایش یافته است.

سازمان حقوق بشری «صلح اکنون» امروز (سه شنبه) در گزارشی اعلام کرد که طرح‌های ارائه شده برای شهرک سازی در کرانه باختری در مقایسه با دوره ریاست جمهوری باراک اوباما ۲ و نیم برابر افزایش یافته است.
طبق این گزارش، ساخت ۲۶ هزار و ۳۳۱ واحد مسکونی در بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ در شهرک‌های صهیونیست نشین در دستور کار قرار گرفته درحالیکه این میزان در بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ (دوره اوباما) ۱۰ هزار و ۳۳۱ واحد مسکونی بوده است.
این گزارش اشاره می‌کند که تعداد مناقصات در شهرک سازی‌ها نیز دو برابر شده است و در دوره ریاست جمهوری ترامپ ۲ هزار و ۴۲۵ مورد مناقصه احداث واحدهای مسکونی منتشر شد، اما در چهار سال پیش از آن یک هزار و ۱۶۴ مورد مناقصه انتشار یافته بود.
به نوشته سازمان صلح اکنون، طرح‌های ساخت واحدهای مسکونی صهیونیستی ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت شهرک نشین‌ها اضافه خواهد کرد.

کنارگیری نماینده آمریکا در امور سوریه

«مایک پامئپو» وزیر امور خارجه آمریکا، شامگاه دوشنبه، از پایان مأموریت «جیمز جفری» نماینده ویژه این کشور در امور سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»،‌ وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد که مأموریت جیمس جفری در ماه جاری میلادی به پایان خواهد رسید و «جوئل ریبرن» جانشین او خواهد بود.

پیشتر، روزنامه «الشرق الاوسط» نیز خبر داده بود که نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در تماس با چند مقام اروپایی و عرب، از قصدش برای ترک سمت خود خبر داده و گفته سیاست کشورش در سوریه پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییری نمی‌کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن