اخبارداخلی

توسعه زیرساخت‌های اورژانس در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

آوای سنت: علی عبدالرزاق نژاد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۳۰۱۶۵  ماموریت شهری و جاده‌ای توسط تکنسین ها اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا پایان مرداد ماه در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۲۰۹۴۴ ماموریت شهری و ۹۲۲۱ ماموریت جاده ای توسط تکنسین ها اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه انجام که طی آن ۱۸۱۷۴ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۱۰۲۱۴ نفر نیز در محل مداوا شده اند.

وی ادامه داد: از مجموع این ماموریت ها ۳۵۲۰ماموریت مربوط به تصادفات شهری و ۱۹۳۱ مورد نیز مربوط به تصادفات جاده ای بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: متاسفانه ۱۲۳ نفر از هموطنانمان در اثر وقوع این حوادث در ۵ ماه گذشته جان خود را از دست داده اند و ۷۶۴۷ نفر نیز مصدوم شده اند، همچنین ۱۰۶۶ نفر نیز درمان سرپایی و۶۵۸۱ مصدوم نیز جهت درمان به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی منتقل شده اند.

عبدالرزاق با اشاره توسعه زیرساخت های اورژانس در مناطق تحت پوشش دانشگاه گفت: خوشبختانه با ساخت پایگاه های درون و برون شهری و همچنین استقرار آمبولانس در این پایگاه ها هم اکنون میانگین رسیدن آمبولانس بر بالین مصدوم در سطح شهر ۷ دقیقه و در مناطق جاده ای ۱۳ دقیقه است./فارس

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن