اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ترس از عظمت قرآن علت توهین به آن است

آوای سنت: استاد حوزوی اهل سنت بلوچ، ترس از شکوه و عظمت قرآن کریم را باعث تکرار جسارت دشمنان به کلام الله توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالرشید رودینی، فرزندان را مهمترین سرمایه ها زندگی والدین از زمان ازدواج تا پایان عمر خواند و گفت: بی شک خواسته همه پدران و مادران مسلمان در درجه اول داشتن اولاد صالح می باشد. اخلاق نیک، دائم بودن در عبادت، رفتار در خور شان با اطرافیان و خصوصا بزرگان، کسب افتخار در مراحل پیشرفت و عاقبت بخیری، نهایت آرزوی والدین نسبت به فرزندان است. به این ترتیب اولاد هم روزی به سن ازدواج رسیده و این چرخه نسل به نسل به چرخه خود ادامه می دهد. آشنایی با والدین در سن کودکی و با محیط اطراف و برقراری ارتباط کلامی و تاثیرپذیری از دیدارها و شنیدارها باعث شکل گیری شخصیت رفتاری شده و از واکنش های اعضای خانواده پند می گیرد.

مولانا رودینی، عادت های رایج میان اعضای خانواده، علائق و سلائق و نحوه بیان را در تربیت اولاد بسیار حیاتی دانست و افزود: هرگاه برخورد اولاد با والدین و بلعکس بر پایه عزت و احترام باشد، کودک نیز با آنها همسو و همراه خواهد شد. خصوصا در ارتباطات کلامی که بیشتر مورد توجه فرزند خردسال قرار داد، باید نهایت دقت را در انتخاب کلمات بکار ببندیم. عادت به تکرار الفاظ زشت و رکیک در کلام چیزی است که مستقیم به ذهن فرزند انتقال میابد و لذا می بینیم آن چه که بارها به زبان ما جاری شده است در کلام وی نیز شنیده می شود.

مقوله تربیت آن قدر اهمیت دارد که در شاخه های درسی دانشگاه ها تدریس می گردد. اگر به امر تربیت در زمان کودکی، دوران تحصیل و مراحل یادگیری کار اهمیت لازم داده نشود، نمی توان انتظار زیادی از موفقیت پدران امروز در تربیت فرزندان فردا داشت.

این استاد حوزوی اهل سنت بلوچ، استفاده از دانش صاحب نظران و اندیشمندان دینی در تعلیم و تزکیه نفس را روشی مطمئن برای شکل گیری اخلاق، رفتار و گفتار اسلامی در نهاد فرزند برشمرد و یادآور شد: دینداران، ارتباط تنگاتنگی با قرآن عظیم الشان دارند و بر اساس مفاهیم اسلامی پرورش یافته اند. رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم با قرآن بزرگ شد و با امت سفارش کرد تا محبت ایشان و قرآن را در زندگی بکار ببندند. امروز دشمن به خاطر ترس از شکوه و عظمت قرآن دست به کارهای ددمنشانه می زند، زیرا به خوبی می داند هر جامعه ای که با قرآن مانوس شود، شاهد تحولات شگرفی خواهد بود. قرآن تنها کتابی است که توانست در درون سرسخت ترین انسان ها انقلاب ایجاد کرده و آنها را به دایره اسلام پیوند دهد.

مولانا رودینی تاکید ورزید: خدای قرآن وعده بر حفاظت از کتابش را داده است و اگر دشمنان گمان می کنند که می توانند با آتش زدن چند نسخه از آن راه به جایی ببرند سخت در غفلت و گمراهی هستند. دشمنی با هر چیزی که منتسب به الله است در حقیقت دشمنی با ذات برحق به حساب می آید. در تاریخ جستجو کنید و بخوانید که از زمان آدم علیه السلام تا به امروز کدام دشمن توانسته است در مقابل خالق قد علم کنند. بی تردید آن کسانی که با این ادعا سینه ستبر کرده اند با اندک نسیمی در هم شکسته و به قعر جهنم فرستاده شده اند.

روزی که ابرهه مکه را به محاصره در آورد، عبدالمطلب شترهایش را طلبید و به وی بیان کرد که کعبه نیز صاحب دارد و خود از آن محافظت خواهد کرد. روز بعد مردم مکه دیدند که چگونه ابرهه و سپاهیانش به غضب الهی در آمده و در اندک مدت تبدیل به تلی از خاکستر شدند.

قرآن اصلی و حقیقی در سینه های مسلمین قرار دارد و بدانیم که سالم ترین انسان ها کسانی هستند که کلام الله را با خلوص نیت و قلب پاک تلاوت می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن