اخبارخارجی

درخواست طالبان برای به رسمیت شناخته شدن حکومت این گروه

آوای سنت : هبت الله آخند زاده در پیامی در آستانه عید فطر بر به رسمیت شناخته شدن حکومت کنونی از سوی جامعه جهانی تاکید و اعلام کرد که طالبان خواهان داشتن روابط خوب با کشورهای همسایه و تمامی جهان است.

به گزارش شبکه طلوع نیوز، مولوی هبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان در پیام ۱۷ ماده ای بر مسائلی همچون رعایت فرمان عفو عمومی، حقوق شرعی بانوان، مبارزه با مواد مخدر، آزادی بیان، تفاهم نامه دوحه، تشکیل ارتش و به رسمیت شناخته شدن طالبان از سوی جهان نیز اشاره کرده است.

رهبر طالبان هرچند در پیام خود از بازگشایی مدارس دخترانه مطلبی عنوان نکرد، افزود که تلاش‌ می کنیم روند آموزش در کشور بهبود یابد.

در ماده هشتم پیام رهبر طالبان آمده است: بدون شک جهان شکل یک دهکده را به خود گرفته و تعاملات بین کشورها به یکدیگر پیوسته است. کشور ما افغانستان نیز در صلح و امنیت جهان نقش خود را ایفا می کند. براساس این نیازمندی جامعه جهانی باید امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسد تا همه چالش های خود را در چارچوب قوانین و اصول دیپلماتیک به گونه رسمی و مسئولانه حل کنیم.

رهبر طالبان همچنین در حالی که بر رعایت فرمان عفو عمومی تاکید می روزد، از مخالفان، سیاستمداران و بازرگانان کشور نیز خواست که به کشور بازگردند و برای پیشرفت کشور کار و تلاش کنند.

درخواست به رسمیت شناخته شدن در پیام عیدی رهبر طالبان در حالی مطرح می‌شود که بیش از هشت ماه از روی کار آمدن حکومت کنونی در افغانستان می گذرد؛ اما تا کنون این حکومت از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن