اخبارخارجی

دیدگاه کارشناس مجارستانی درباره اثرات تحریم روسیه

آوای سنت : کارشناس مجارستانی:جنگ اقتصادی علیه روسیه به جنگ علیه اروپا تبدیل شده است

اوراسیا اکسپرت با عنوان فوق،متن مصاحبه با کارشناس مجارستانی را در مورد شکست سیاست تحریمی اروپا و احتمال شکاف در اتحادیه اروپا منتشر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،گابور استیر در مصاحبه با این روزنامه گفت:من با نخست وزیر (مجارستان) موافقم که تحریم ها علیه روسیه اشتباه است.این اقدامی نادرست از سوی اتحادیه اروپا بود.

اکنون عملاً مشخص شده است که وضعیت به بن بست رسیده است و این سیاست همچنان ادامه دارد.زیرا روسیه منابع عظیمی دارد و به این شکل فرو نمی پاشد.

می توان رویای چند دستگی در اتحادیه اروپا را داشت،اما صحبت در مورد آن خیلی زود است.در زمستان پیش رومی توان روی اعتراض اروپایی ها و تغییر رویکرد دولت هایشان شرط بندی کرد.در این صورت،اروپا از اوکراین حمایت نخواهد کرد.

آنگلوساکسون ها تا آخر به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد.آنها گزینه های زیادی دارند.اما اگر تغییراتی در سیاست ایالات متحده ایجاد شود ، بر رفتار اروپا،به ویژه در زمینه ارائه کمک های نظامی به اوکراین تأثیر می گذارد.

بسیاری از کشورهای اروپایی تمایل نداشتند برای گاز روسیه سقف قیمتی اعمال کنند،زیرا این امر برخلاف منافع ملی آنها بود.

اگر شکاف هایی در انسجام غرب ایجاد شود، ممکن است شاهد فروپاشی این سیاست باشیم.اعمال تحریم های جدید علیه روسیه بی معنی است.از این منظر زمستان جاری برای اروپا تعیین کننده خواهد بود،البته اروپا به طور کامل کمک به اوکراین را متوقف نخواهد کرد، اما ممکن است کیف را برای آغاز مذاکرات با روسیه تحت فشار قرار دهد.

پس به نظر شما در روابط روسیه و اتحادیه اروپا چه انتظاری می توان داشت؟

اروپا با وجود مسدود شدن سیاست خود در قبال روسیه، ثابت قدم است.من فکر می کنم که گفت وگوی روسیه و اروپا را می توان برای مدتی فراموش کرد.وقتی به صحبت های وزیر خارجه روسیه گوش می دهم، ناامیدی مسکو از اروپا را احساس می کنم.چیزی که من می بینم اختلافات روسیه و اتحادیه اروپا فقط به نفع ایالات متحده است.

اصل مطلب را اینجا بببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن