اخبارخارجی

سناریوهای جنگ تایوان

آوای سنت : یک مرکز تحقیقاتی آمریکایی اینگونه تحلیل کرد که اگر ایالات متحده تصمیم به دفاع از تایوان بگیرد،هرگونه حمله احتمالی چین به تایوان با شکست مواجه خواهد شد.این مجله نوشت البته ورود آمریکا به این عرصه،هزینه هنگفتی را برای نیروهای آمریکایی به دنبال خواهد داشت.

به گزاش سرویس ترجمه آوای سنت ،کارشناسان نظامی در جلسه ای که توسط مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی برای شبیه سازی یک جنگ برگزار شد،تاکید کردند که هر یک از طرف های درگیر مستقیم در چنین نبردی (ایالات متحده، چین، تایوان و ژاپن) متحمل خسارات بسیار خواهند شد.

إریک هیغینبوثام،کارشناس امنیتی در موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، گفت دو نتیجه در این نبرد قابل پیش بین است.

اول این که،چین شانس کمی برای موفقیت و دستیابی به اهداف عملیاتی خود یا اشغال پایتخت تایوان،دارد ودوم اینکه هزینه جنگ برای همه طرف ها،به ویژه برای ایالات متحده،سنگین خواهد بود.

این شبیه سازی ۲۴ سناریو مختلف را آزمایش کرد که هر کدام شامل تلاش های چین برای تصرف تایوان با کمک زور تا سال ۲۰۲۶ بود.

به گفته کارشناسان نظامی،میزان دخالت آمریکا درجنگ تعیین کننده خواهد بود. بدون کمک آمریکا در دفاع از تایوان،ارتش چین ظرف ۳ ماه یا کمتر جزیره را اشغال خواهد کرد.بر اساس سناریویی که کارشناسان شبیه سازی به عنوان محتمل ترین سناریو توصیف کردند، ارتش تایوان چینی ها را مجبور به استقرار در امتداد ساحل خواهد کرد.

به گفته متیوکانسیان،یک موسسه تحقیقاتی وابسته به نیروی دریایی ایالات متحده، متغیرهای مهم درجه موفقیت حمله را کرد.

از جمله میزان استحکام تایوان دردفع حمله وهمچنین همکاری یا عدم همکاری ژاپن در زمینه اجازه دادن به ایالات متحده برای استفاده از پایگاه های خود در خاک ژاپن برای انجام عملیات متقابل.کانسیان گفت: بدون این،مداخله آمریکا برای حفظ استقلال تایوان کافی نخواهد بود.

چین تایوان را قلمرو خود می داند و هرگز از توسل به زور برای تحت کنترل درآوردن این جزیره دست برنداشته است.تنش ها بین چین و تایوان پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان آغاز شد و چین با برگزاری بزرگترین رزمایش جنگی در نزدیکی تایوان در آگوست گذشته به این دیدار پاسخ داد.

جو بایدن،رئیس‌جمهور آمریکا در اواخر ماه مه گفت:اگر چین به تایوان حمله نظامی کند،کشورش از مداخله نظامی برای دفاع از تایوان دریغ نخواهد کرد.این سخنان جو بایدن موجب عصبانیت چین شد.

اما روز بعد،بایدن حرفش را پس گرفت و گفت سیاست ابهام استراتژیک کشورش در مورد این پرونده تغییر نکرده است و این سیاستی مبتنی بر به رسمیت شناختن دیپلماتیک سرزمین اصلی چین و درعین حال تعهد به تامین سلاح به برای دفاع از خود است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. یوسفی نبود که حکمتی عنایت کند/محمود رستمی تبار

     
    سپاس خدای باران که هرچند برهمه چیز قادر است اما انسان را چنان بر زمین مسخر نمود که بارش باران و رویش گیاه را متاثر از نوع فعل وی نمود….در سال آبی جاری از مهرماه تاکنون بقدر رفع تشنگی هم باران نبارید. در چهچه مستانه پربارانی سال گذشته آنگاه که می بایست پای از نعل چرمین خلع می نمودیم سر به آستانش می ساییدیم و قدر موهبت بزرگش را میدانستیم شاسی بلند و شاسی کوتاه را زین نمودیم و به دشت و بیابان زدیم و گاه خندیدم و گاه رقصیدیم و گاه خوردیم و گاهی زباله ای در طبیعت ریخیتم و گاه کبریتی کشیدیم و بیشه زاری سوزاندیم و موجوی بیجان نمودیم و بی شکر خدا بار رجعت بستیم و دوشی گرفتیم و نیت غسل ننمودیم.
     و با از طبیعت و مواهب طبیعی و منابع انرژی بی محابا سود بردیم و شکر خالقش ننمودیم و بعضا در این راستا از چین و اروپا پیشی گرفتیم. فریادی بر نمی خیزد که نهیبی بزند ای انسان ایرانی و ای مسلمان  به کجا چنین شتابان مگر نخواندی شکر نعمت نعمتت افزون کند و اسراف و تبذیر حرام است و موجب عقاب.
    در فوران چشمه و رودخانه و جوشش سراب و زنده شدن نیلوفر باز پمپ حرص بر چاه طمع انداختیم و آب بالا کشیدیم و گوجه و خیار و, هنداونه برداشت کردیم و نهایتا کاه وکلش سوزاندیم و دودی برهوا افزودیم تا میدان دیدمان کوتاه شود,  و یوسفی نبود که حکمتی عنایت کند و این قوم سرگشته را در ساحل هفت سال خشکسالی به سلامت پیاده کند.تا فرصت هست می توان چاره نمود و باید باز برگردیم تا رخ مهربانش بار دیگر بر ما تبسم زند و نعمتش افزون کند.
    باید با خلع نعل از پا, با چشیدن تیغ تیز در بیابان و کوهستان, بی چتر, بی کلاه, بی روژ لب, بی عطر و بی ادکلن, بی شاسی کوتاه و شاسی بلند, بی همه چیز,لغت و عریان از هر تعلقی, باید ذلیلانه, به درگاه خدا برویم, درب خانه اش را بزنیم و توبه کنیم از اسراف, از تجمل, از گناه, از شکستن حدود خدا, از بریدن سر هم و همنوع و هم کیش, از قطع صله رحم خود و صله رحم رود با طبیعت از راه سد,  باید برگردیم و چون برنگردیم برخواهیم گشت بی توشه….
    باید برگردیم و بر آستان چشمه بل از خدای آب زلال بعلت اسیر نمودن فریاد صفا و صدق و پاکی , از شکار با شکم سیر , از زغال نمودن جنگل با روسیاه نمودن خود , از آن لاک پشت بی گناه سوخته, از نفس تنگ پیرمرد بیمار در هوای آلوده شهر,از مشعل همیشه فروزان گاز آنسوی ایران, از جریان مداوم شیر آب خانه, از کینه, از ریا, از نفاق,از حرص,از فراموشی فردای انسان توبه کنیم و استغفار نماییم.
     شاید باران ببارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن