اخبارخارجی

سه هزار دیپلمات افغان ..آواره در جهان

گزارشی از وضعیت مبهم دیپلماتهای افغانستانی در کشورها

آوای سنت : در حالی که رویدادهای داخل افغانستان با سرعت زیادی در حال تغییر است و همه چیز را تحت تأثیر قرار داده، هزاران دیپلمات سابق افغان در حالت اضطراب و انتظار زندگی می کنند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت آنها عملاً بیکار شدند. زیرا اکثر کشورها،دولت جدید افغانستان را که توسط طالبان تشکیل شده است را به رسمیت نشناختند.

علاوه بر این ، حقوق  ماهانه ای که آنها از دولت قبلی دریافت می کردند ،قطع شده است.این افراد همچنین عمیقا نگران خانواده های خود در داخل کشورهستندکه مبادا مورد انتقام طالبان قرار گیرند. مخصوصاً به این دلیل که آنها در دوره های گذشته از مردم افغانستان می خواستند در برابرطالبان مقاومت کنند و از کشورهای خارجی خواسته بودند که طالبان را به رسمیت نشناسند.

با این حال ،آنها نمی توانند به آسانی پناهندگی سیاسی بگیرند،زیرا نگران عواقب احتمالی آن از سوی طالبان هستند.یکی از این دیپلمات ها که در بخش تجاری سفارت افغانستان در دهلی نو مشغول به کار بود و از افشای نام خود امتناع کرد در مصاحبه با اسکای نیوز عربی ، وضعیت خود و با بقیه همکاران دیپلمات خود را توضیح داد.

وی گفت حداقل ازدو هفته پیش ،ما ترجیح می دهیم هیچ ایمیلی دریافت نکنیم. زیرا ممکن است این ایمیل شامل دعوت ما برای بازگشت به افغانستان باشد . چیزی که ما به هیچ وجه نمی توانیم از ترس زندگی شخصی خود و خانواده ها خود آن را اجرا کنیم.

وی گفت همه دیپلمات ها در نوعی پرهیز از انجام کار یا هر گونه فعالیتی زندگی می کنند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن