اخبارداخلی

شهرداران مناطق ۵گانه زاهدان ویلچرنشین شدند

آوای سنت : روز گذشته شهرداران مناطق پنج‌گانه زاهدان با سوارشدن بر ویلچر سختی‌های یک روز تردد معلولان در معابر و خیابان‌های شهر را تجربه کردند.

باتوجه‌به ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان شهردار مرکزی زاهدان در اقدامی جالب شهرداران مناطق پنج‌گانه این شهر را بر ویلچر نشاند تا با تردد در خیابان‌ها و معابر شهری مشکلات تردد معلولان و جانبازان را در سطح شهر از نزدیک لمس کنند.

در این اقدام شهرداران مناطق پنج‌گانه زاهدان با سوارشدن بر ویلچر با گذر از خیابان‌های شهر و مشکلات رسیدن به مکان‌های عمومی را مثل یک فرد معلول تجربه کنند.

شهرداران مناطق پنج‌گانه از پیاده‌روها و خط عابر پیاده با ویلچر عبور کردند و در مسیر با رفتن به یکی از بانک‌ها نحوه تردد معلولان را در این مکان‌ها تجربه کردند.

محمد امیر براهویی، شهردار زاهدان در خصوص این اقدام بیان کرد: اجرای این مانور تنها گرامیداشت نمادین روز جهانی معلولان نیست، بلکه بازنمایی دغدغه‌های ما برای مناسب‌سازی شهر برای تمامی شهروندان به‌ویژه توان‌یابان شریف زاهدانی است.

وی ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای اهتمام ویژه به حقوق شهروندان، افزود: شهروندان توان‌یاب زاهدانی با موانع بسیاری در سطح روبرو هستند، اما شهرداری زاهدان راهبردهای بسیاری را برای بهبود وضعیت و رفع مشکلات تدوین کرده که در مرحله اجراست.

براهویی تصریح کرد: دستور کارویژه تمامی شهرداران رفع نواقص و بهسازی وضعیت شهر مطابق با شرایط توان‌یابان است، معابر و میادین مناطق پنج‌گانه شهری در محدود تقاطع‌های بزرگ و پیاده‌روها بهسازی خواهد شد.

وی یادآور شد: که اقدامات شهری تنها محدود به اصلاح معابر، میادین و خیابان‌ها نیست، بلکه صدور پروانه ساختمانی و پایان کار دستگاه‌های دولتی و نهادهای خصوصی منوط به توجه ویژه آنان به توان‌یابان است.

برگزاری دوره‌های آموزشی توجیهی، اجرای استارتاپ‌های طرح‌های بهسازی فضای شهری و پارک‌های مناسب توان‌یابان از جمله مهم‌ترین مسائلی بود که توسط شهردار زاهدان به‌عنوان برنامه‌های شهرداری زاهدان، مطرح شد./عصرهامون

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن